Az eladás egy olyan kihívás, amellyel az online felületeken értékesítő vállalkozók nap mint nap szembesülnek. Szükségük van hát egy olyan követhető modellre, amely megkönnyíti a dolgukat: kiszámíthatóbbá és átláthatóvá teszi a vásárlási folyamatokat, és segít alaposan megismerni a potenciális vásárlókat.
Ezt a követhető modellt először Eugene M. Schwartz határozta meg a Breakthrough Advertising című könyvében, mely 1966-ban jelent meg először (és amelyet nagyon ajánlok elolvasásra). A modell „A vásárlói útvonal 5 fázisa” nevet kapta.
Válaszolj ezekre a kérdésekre!
Mielőtt egyetlen szót is leírnál a kampányodhoz, válaszolnod kell az alábbi négy kérdés mindegyikére:
- Mi az, amit a potenciális ügyfél már tud arról, amit el akarsz adni?
- Mit tud rólad (a márkádról)?
- Mi az, amit konkrétan már tud a termékedről, szolgáltatásodról?
- Mi az, amit a saját helyzetéről és a szükségleteiről tud, illetve arról, hogy a problémáira létezik-e már megoldás?
Ha megvannak a válaszok, akkor már könnyen meghatározhatod, hogy a potenciális vásárlód hol tart a vásárlói útvonalon.
A vásárló útvonal 5 fázisa
A potenciális vásárló egy előre meghatározott útvonalon halad végig a vásárlás során. Ennek az útvonalnak 5 állomása van:
- Az első fázisban a -reményeink szerint- leendő vásárló még egyáltalán arról sem tud, hogy van egy bizonyos problémája.
- A másodikban már tudja, hogy van egy bizonyos problémája, de egyelőre eszébe sem jut, hogy létezik rá megoldás.
- A harmadik fázisban tisztában van vele, hogy van megoldás, de nem ismeri a Tiédet.
- Az utolsó előtti szinten már ismeri a Te terméked, szolgáltatásod, ami ugye megoldást nyújt a problémájára.
- Az ötödik fázisban pedig csupán egyetlen hajszál választja el a vásárlástól, hiszen tökéletesen tisztában van azzal, hogy van egy problémája, és hogy a legjobb megoldás rá a Te terméked, szolgáltatásod, amit alaposan tanulmányozott is.
Miért fontos a szövegírásban?
A válasz valójában nagyon egyszerű: mert nem ugyanúgy kell meggyőzni valakit, aki már ismeri a termékedet, mint egy olyan valakit, aki a márkád létezéséről sem tud.
Az, hogy hol tart a leendő vásárló a vásárlói útvonalon, több dolgot is befolyásol:
a szöveg hosszúságát egy hirdetésben vagy egy landoló oldalon, a hirdetés vagy poszt témáját, a kattintásra felhívó gomb szövegét, a hangnemet, a szóhasználatot.
Ha sikerül ezeket szem előtt tartanod a szövegeid írásánál, nagyobb valószínűséggel találod el, hogy mit, kinek, mikor, és hogyan mondj ahhoz, hogy valóban vásároljon tőled.
Ha pedig szeretnél hasonló érdekes tartalmakról olvasni, gyere át az Instagramunkra!