Barion Pixel

A vásárlói útvonal 5 fázisának jelentősége a szövegírásban

Az eladás egy olyan kihívás, amellyel az online felületeken értékesítő vállalkozók nap mint nap szembesülnek. Szükségük van hát egy olyan követhető modellre, amely megkönnyíti a dolgukat: kiszámíthatóbbá és átláthatóvá teszi a vásárlási folyamatokat, és segít alaposan megismerni a potenciális vásárlókat.

Ezt a követhető modellt először Eugene M. Schwartz határozta meg a Breakthrough Advertising című könyvében, mely 1966-ban jelent meg először (és amelyet nagyon ajánlok elolvasásra).  A modell „A vásárlói útvonal 5 fázisa” nevet kapta.

Válaszolj ezekre a kérdésekre!

Mielőtt egyetlen szót is leírnál a kampányodhoz, válaszolnod kell az alábbi négy kérdés mindegyikére:

  • Mi az, amit a potenciális ügyfél már tud arról, amit el akarsz adni?
  • Mit tud rólad (a márkádról)?
  • Mi az, amit konkrétan már tud a termékedről, szolgáltatásodról?
  • Mi az, amit a saját helyzetéről és a szükségleteiről tud, illetve arról, hogy a problémáira létezik-e már megoldás?

Ha megvannak a válaszok, akkor már könnyen meghatározhatod, hogy a potenciális vásárlód hol tart a vásárlói útvonalon.

vásárlói útvonal

A vásárló útvonal 5 fázisa

A potenciális vásárló egy előre meghatározott útvonalon halad végig a vásárlás során. Ennek az útvonalnak 5 állomása van:

  1. Az első fázisban a -reményeink szerint- leendő vásárló még egyáltalán arról sem tud, hogy van egy bizonyos problémája.
  2. A másodikban már tudja, hogy van egy bizonyos problémája, de egyelőre eszébe sem jut, hogy létezik rá megoldás.
  3. A harmadik fázisban tisztában van vele, hogy van megoldás, de nem ismeri a Tiédet.
  4. Az utolsó előtti szinten már ismeri a Te terméked, szolgáltatásod, ami ugye megoldást nyújt a problémájára.
  5. Az ötödik fázisban pedig csupán egyetlen hajszál választja el a vásárlástól, hiszen tökéletesen tisztában van azzal, hogy van egy problémája, és hogy a legjobb megoldás rá a Te terméked, szolgáltatásod, amit alaposan tanulmányozott is.

Miért fontos a szövegírásban?

A válasz valójában nagyon egyszerű: mert nem ugyanúgy kell meggyőzni valakit, aki már ismeri a termékedet, mint egy olyan valakit, aki a márkád létezéséről sem tud.

Az, hogy hol tart a leendő vásárló a vásárlói útvonalon, több dolgot is befolyásol:

a szöveg hosszúságát egy hirdetésben vagy egy landoló oldalon, a hirdetés vagy poszt témáját, a kattintásra felhívó gomb szövegét, a hangnemet, a szóhasználatot.

Ha sikerül ezeket szem előtt tartanod a szövegeid írásánál, nagyobb valószínűséggel találod el, hogy mit, kinek, mikor, és hogyan mondj ahhoz, hogy valóban vásároljon tőled.

Ha pedig szeretnél hasonló érdekes tartalmakról olvasni, gyere át az Instagramunkra!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .