Egy Instagram fiók létrehozása ma pofonegyszerűen megvalósítható. Megadod az adataidat és máris feltárul előtted a csodálatos képek és hashtagek világa. Igen ám, de lehet olyan témában alkotsz, vagy olyan terméket árulsz, ami nem biztos, hogy Instagram kompatibilis. Ebben a cikkben most választ találhatsz a kérdésedre, és végre megtudhatod, hogy vajon tényleg szükséged van-e Instagram fiókra?
Instagram fiók – Mit akarsz vele közvetíteni?
Egy Instagram fiók remekül kiegészítheti az online értékesítésedet. Itt tényleg a terméked/szolgáltatásod előnyeire koncentrálhatsz, megmutathatod, hogy mitől különleges, és egy rövid leírást is adhatsz arról, hogy mivel foglalkozol. Sokan úgy gondolják, hogy csak a szép és előkelő termékeket lehet Instagramon promotálni, ami valahol igaz is, de egy jól beállított, megfelelően megszerkesztett motoralkatrész is pillanatok alatt elkelhet. A hangsúly nem a Mi?-n van, hanem a Hogyan?-on, azaz a kommunikáción.
Az egyik lényeges kérdés, amire válaszolnod kell az Instagram fiókkal kapcsolatban, az, hogy milyen üzenetet szeretnél közvetíteni? Fontos az, hogy hova pozícionálod magad a versenytársak között, hogyan szólítod meg a saját közönséged, és milyen módon teszed azt meg. Használhatod az Instagram oldalad akár kiegészítőnek is, lehet a Facebook a fő platformod, míg az Instagramon mondjuk kulisszatitkokba engedsz betekintést. Tökéletes brandépítésre is, így ha ilyen céljaid vannak, akkor bátran regisztrálj!
Mire ügyelj az Instagram fiókod kezelése során?
Ha úgy döntesz, hogy neked való egy Instagram fiók, akkor ügyelned kell pár dologra a posztok létrehozása során. A következetlenséget, az összevisszaságot és a koncepcióhiányt váltsa fel a könnyű átláthatóság, a letisztultság, az egyértelműség és az egységes színséma. Foglalkozhatsz te mezőgazdasági termények eladásával is, egy jó filter, egy hangulatos háttér, netán valamilyen haszonállat modellként való alkalmazása hozhatja a vevőidet. Sokan keresnek kukoricát, búzát nem csak nagy tételben, így akár visszatérő vásárlókat is szerezhetsz.
Amellett, hogy ezeknek a bejegyzéseknek jól kell kinézniük, fontos, hogy milyen üzenetet közvetítesz velük, milyen tartalmat osztasz meg. A fenti példánál maradva bejelentheted az újdonságaidat, akár hírt adhatsz valamilyen változásról, vagy egyszerűen csak az eladásra fókuszálhatsz a termények esetén. Itt a nyár? Most érdemes beszerezni a kedvezményes zsákokat. Beköszöntött az ősz? Friss kukorica várja a tyúkokat és a libákat! Télire készülsz? Szerezd be a jó minőségű szalmát, és az állataid meghálálják a törődést. Bármely social media használata esetén tudnod kell, hogy a célközönséged mennyire használja a platformot, így az előzetes célcsoport kutatás elengedhetetlen a jó kommunikációhoz!
Szükséged van-e angol kontentre?
Ez a kérdés nagyban függ attól, hogy kik olvasnak, kiket szeretnél megszólítani. Ha egy nemzetközi webshopot üzemeltetsz, ahol újrahasznosított ékszereket árulsz, akkor egyértelműen szükséged van rá. Viszont, ha magyar piacra szánt késeket forgalmazol, akkor nem biztos, hogy kell. Természetesen akadhatnak így is külföldi vevőid, azonban elengedhetetlen, hogy a célcsoportnak írj. Legjobb, ha két nyelven írod meg a posztokat, és az angol változatot a magyar alá teszed. Így mindenki megtalálja a neki való szöveget és nem kell különböző fordítóprogramokat használni ahhoz, hogy tudják, miről van szó.
Összekapcsoljam-e az Instagram fiókom a Facebookkal?
Ha ugyanazt a tartalmat szánod a Facebookra és az Instagramra is, akkor ezt könnyedén alkalmazhatod. Az összekapcsolásukkal egyszerre oszthatod meg mindkét platformon a tartalmaidat, ami ideális több szempontból is, viszont arra is kell figyelni, hogy mindenhova passzoljon. Ez abban az esetben nem működik, ha máshogy kommunikálsz az Instagrammon és másképp a Facebookon, ilyen esetben érdemes külön létrehozni content calendart, majd tartalmakat a megadott oldalra.
Ha szeretnél képbe kerülni az Instagram használatával kapcsolatban, akkor az Online Akadémia Instagram Mesterkurzusát neked találták ki! Azért hoztuk létre az Instagram Mesterkurzust, mert szeretnénk, ha a posztolás többé nem egy kötelező feladat lenne számodra, ami még eredményt is alig hoz. Megmutatjuk, hogy hogyan légy következetes, hogyan légy önmagad és hogyan alakíts ki valódi kapcsolatot a követőiddel. Megtanulod majd, hogy mi szükséges a sikeres jelenléthez. Nem hiába mesterkurzus, átfogó ismeretet szerzel majd, A-Z-ig lefedjük a témát és egy kérdés sem marad megválaszolatlanul.
Mindezt gyakorlatias szemlélettel, hogy azonnal tudd, hogy milyen lépéseket szükséges megtenned. Sőt, ezután már azt is látni fogod, hogy egyes oldalak miért működnek, mások meg miért nem.