Tartalommarketing stratégia az alapoktól a kivitelezésig

A tartalommarketing stratégia bonyolult és összetett kifejezésnek tűnik, amelynek elolvasása általában elég, hogy elvegye a vállalkozók kedvét a tervezéstől. Azt sokan tudják, hogy egy jól felépített kommunikáció csodákra képes. Ugyanakkor azt is fontos látni, hogy a jó felépítés kulcsa nem más, mint a stratégia. Segít megtalálni a potenciális célcsoportot, fókuszban tartani a megfelelő területet és megalapozni az egész kommunikációs folyamatot.

Tartalommarketing stratégia elméletben

Hivatalos definíció szerint a tartalommarketing egy olyan marketing stratégia, amely a segít a célközönség számára releváns és érdekes, összefüggő tartalmakat összeállítani méghozzá azért, hogy a célközönségből későbbi valódi vásárló váljon.

A tartalommarketing stratégia célja tehát a tisztánlátás és a fókuszálás. Ez valójában egyfajta segítség, egy alap, amihez minden szakaszban vissza tudunk térni, ha szükségünk van rá. Ám ez csak akkor tud működni a gyakorlatban, ha előtte valóban kellő időt és energiát rászántunk a tervezésre, ezáltal pedig egy ütős tartalommarketing stratégiát állítottunk össze. Most, hogy tudjuk, mi a cél, lássuk, hogyan működik mindez a gyakorlatban.

Tartalommarketing stratégia: az alapok

Nem fogok hazudni, a tervezés időigényes folyamat. De miért is ne lenne az, hiszen most teszed le a vállalkozásod kommunikációjának alapjait. Minél biztosabb talajon áll, annál nagyobb rá az esély, hogy a későbbiekben sem fog összedőlni. 

A legfontosabb kérdések, amelyeket fel kell tenned magadnak a tervezés során:

  • Mi a célod? Az egyik legfontosabb kérdés, amire érdemes nagyon pontos választ adni. 
  • Ki a célcsoport? Ha segít, meghatározhatod azt is, hogy ki BIZTOSAN NEM esik ebbe a kategóriába. 
  • Mi az a probléma vagy kihívás, amire te adod a megoldást? 
  • Mi a te egyedi erőd? Miben különbözöl a versenytársaidtól?
  • Mennyire alapozhatsz a vásárlói bázisodra?

Ha sikerült pozícionálnod a márkád vagy vállalkozásod, tudod, milyen erősségek és fejlesztendő területek állnak rendelkezésedre, akkor letetted az alapokat. A következő teendő, hogy lépésről lépésre megtervezd, hogyan fogod elérni a kitűzött célokat.

Tartalommarketing stratégia a gyakorlatban

A korábbi pontban már sikeresen meghatároztad a célcsoportodat. Kizártad azokat, akik nagy valószínűséggel nem érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt és feltérképezted azokat, akik viszont igen. Ez miért ennyire fontos? Mert ha tudod, kiket szeretnél elérni, az meghatározza, hogy milyen felület(ek)re kell helyezned a hangsúlyt. Például ha elsősorban Facebookon hirdetsz, tudd, hogy miért teszed azt.

A következő táblázat ad egy kis segítséget neked, hogy melyik korosztállyal hol érdemes kommunikálni és az adott platform milyen fő lehetőségekkel és előnyökkel rendelkezik.

tartalommarketing stratégia

Ha tudjuk, kiknek és milyen felületen kommunikálunk, jöhet a konkrét tartalmak gyártása. Fontos, hogy a folyamat közben végig fókuszban tartsuk: mi a célunk az adott poszttal. Mit szeretnénk vele elérni? Tudást átadni vagy beszélgetést elindítani? Értékesíteni vagy bizalmat építeni? Egy jól összeállított tartalommarketing stratégia azért is kulcsfontosságú, mert segít, ha a folyamat során elbizonytalanodnál. Egy biztos alapokon nyugvó tervhez bármikor vissza lehet térni.

Segítségre lenne szükséged? Akkor jelentkezz a 3+1 alkalmas ingyenes tartalommarketing minikurzusra!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .