A tartalomgyártás több platformra manapság már lehetséges. Nem kell új posztot írnod Instagramra és Facebookra, sőt, a Reels videókat is az összes közösségi média platformon fel lehet használni. Igen ám, de amennyire praktikus ez, annyira kell odafigyelned arra, hogy milyen tartalmat osztasz meg a céged nevében a különböző oldalakon. Lássuk, mi az, amire figyelned kell, ha a tartalomgyártást egyszerre több platformra is igazítod.
Tartalomgyártás több platformra – #kiemelttartalom #odafigyelés
A hashtagek használata a tartalomgyártás velejárója. Ezek azok a kis kulcsszavak, ami alapján megtalálhatja a felhasználó a termékedet, ami alapján a keresőmotorok kategorizálják a cégedet. Igen ám, de ezeknek a mértéke meg a mennyisége, meg hogy tulajdonképpen ékezettel vagy ékezet nélkül jobb-e használni őket, na az mindig változik. A social média páratlan világában semmi sem állandó, és ez elmondható a hashtagekről is. Most jelenleg Facebookon nincs értelme a használatuknak, viszont Instagramon meg “nem mehet ki poszt nélkülük“, így már bele is ütköztél az első problémába: kell-e a hashtag, avagy sem?
Legjobban akkor jársz Facebook és Instagram posztok esetén, ha a szövegíró, vagy te magad megírod a poszt tartalmát, elhelyezed benne a linkeket, minden hasznos információt, majd ha a Facebookon időzíted, akkor tudod a két posztot külön szerkeszteni. Így az Instagram poszt esetén hozzá tudsz még írni hashtageket, a Facebook bejegyzésnél pedig eldöntheted, hogy szükséged van-e rá, vagy sem. Instagramon mi is gyakran osztunk meg különböző, korábban már elkészült tartalmakat, természetesen a fentiek figyelembevételével. Ezért sem egyszerű kérdés a tartalomgyártás több platformra.
Tartalomgyártás több platformra – a Reels videók szövegei
A tartalomgyártás több platformra a Reels videók esetén is szóba jöhet. Ezt a formátumot használja az Instagram, a Facebook, de LinkedInre és TikTokra is bátran kiteheted őket. Elég csak egyszer leforgatni az adott videót, és már is több százezres nézettséget érhetsz el, ha jól targetálod. Arra viszont figyelni kell, ha promóciót csinálsz, hogy ne üsse az egyik platform a másikat, vagy ha felhívod a követőidet, hogy lájkoljanak a Facebookon, akkor azt a videót ne tedd be TikTokra. Abban az esetben lehet ezt csinálni, ha a többi social media oldalat linkjét is megosztod akár bioban, akár leírásban, és már is meg van oldva a probléma.
Véleményem szerint, ami még nem néz ki jól, az a TikTok videók megosztása a többi social media platformon. Kicsit sem kelt professzionális hatást, ráadásul rajta van a TikTok név, a végén szintén megjelenik, kicsit olyan esetlen az egész. Posztolhatod ugyanazt a videót Instagramra, Tiktokra és Facebookra is, csak ügyelj arra, hogy minden esetben az alap videót oszd meg.
Így zajlik a profi tartalomgyártás
Könnyen spórolhatsz magadnak időt, ha az alábbi tartalomgyártási metódust követed: megírsz, vagy megíratsz a szövegíróddal egy hosszabb szöveget. Ez lehet blogbejegyzés vagy hírlevél is, maradjunk az elsőnél. Ezt felteheted a weboldaladra, kiküldheted hírlevélbe, felhasználhatod Facebook, Instagram és LinkedIn poszthoz is darabonként. Akár később videót is forgathatsz a szöveg segítségével, ami szintén több platformra is beidőzíthetsz. Érdemes ezeket kihasználni, hiszen másra is felhasználhatod te vagy a szövegíród azt az energiát, amit a különböző posztok megírásával töltenétek.
Miben tudunk mi segíteni?
Az Online Akadémia kiterjedt szolgáltatásai természetesen a több platformra való tartalomgyártást is magukba foglalják. Bízz meg bennünket a különböző szövegeid gyártásával és mi a segítségedre leszünk, legyen szó Facebookról, Instagramról vagy LinkedInről. Hírlevélküldésben is otthon vagyunk, több rendszert is kezeltünk már az évek során, de ha valami egészen újjal rendelkezel, a betanulás után mindent megoldunk. Keress bennünket a megadott oldalon vagy az info@onlineakademia.hu e-mail címen és valósítsuk meg együtt a tartalomgyártási stratégiád minden elemét!