Szolgáltatás alapú vállalkozóként, webshop tulajdonosként bizonyára már Te is használtad a bejegyzés kiemelés lehetőségét, ha épp egy fontos ajánlatodat szeretted volna eljuttatni még több potenciális érdeklődőnek.
Ha azonban ennél hatékonyabban, gyorsabban és ezáltal eredményesebben szeretnéd eljuttatni az üzeneted a célközönségedhez, akkor inkább a Facebook hirdetéskezelőjét használd. Mondom is, hogy miért.
Elsősorban azért, mert a bejegyzés kiemelés esetén minden szempontból kevesebb lehetőséged van a beállításokat tekintve. Vegyük például a konkrét célzásokat: ha az üzleti Facebook oldaladon lévő célzási lehetőségeket nézzük, akkor ebben az esetben csak 3 féléből választhatsz:
- több üzenet
- több aktivitás (azaz reagálás, hozzászólás, megosztás)
- több hívás.
Azaz nincs is lehetőséged arra, hogy professzionális módon a saját brandedet tükröző landing oldalakra, termékoldalakra irányítsd az érdeklődőket, ahol még több releváns információt tudsz megosztani velük. Ebben az esetben a Facebook kvázi nem is ad lehetőséget arra, hogy a platformon kívül gondolkozz.
Aztán az Instagram felületén belül lévő bejegyzés kiemelés sem tartogat ennél sokkal cizelláltabb lehetőségeket:
- több profilfelkeresés
- több webhelyfelkeresés
- több üzenet
- több érdeklődő.
Szóval valljuk be, a kampánycélok lehetőségei finoman szólva is korlátoltak.
Aztán, ha tovább megyünk, a következő, amiben megint csak szűkös a választék, az a célközönségek pontos beállítása. Mindkét platformnál csak hideg közönséget használhatunk valamilyen szűkítéssel: érdeklődési körök, földrajzi, vagy korcsoportos szűkítéssel. Ráadásul párhuzamos tesztelésre sincs lehetőség e téren.
Ezzel szemben a Facebook erre a célra kialakított hirdetéskezelőjét használva már sokkal szofisztikáltabb opciók közül választhatunk kampánycélok, célközönségek és további tesztelések kapcsán is.
A szolgáltatás alapú vállalkozók egyéni konverziókat létrehozva használhatják egyedi linkjeiket a még pontosabb optimalizálás és költséghatékonyság érdekében. Professzionális hatást kelt eleve egy saját weboldal, amely igényesen és célzottan tárja a közönség felé a releváns információkat, fontos üzeneteket.
Emellett pedig nemcsak hideg, hanem meleg és hasonmás célközönséget is használhatunk, így jóval nagyobb mozgásterünk van a potenciális érdeklődők gyűjtésére. Ezen kívül pedig arra is lehetőségünk van, amit sokan figyelmen kívül hagynak, hogy kizárjunk olyan közönségeket, akiknek például már feleslegesen jelenik meg a hirdetésünk, így nem fizetünk azért külön és őt sem terheljük kevésbé releváns információkkal. Például, akik nemrég vásárolták meg az ominózus termékedet, vagy rendelték meg a szolgáltatásodat, őket minden további nélkül kizárhatjuk, költség hatékonnyá téve a hirdetéseinket.