Negatív kommentek kezelése Instragramon – hogyan fogj neki?

A negatív kommentek kezelése külön művészet. Érdemes figyelni minden egyes olyan bejegyzésre, ami rossz színben tünteti fel a vállalkozásunk vagy termékünk. Miért? Ebből  a későbbiek során akár problémád is lehet, könnyedén eszkalálódhat az egész, pedig neked csak pár egyszerű dolgot kellene megtenned. Lássuk, milyen esetben érdemes foglalkozni ezekkel!

Negatív kommentek kezelése Instagramon – van, hogy jogtalan

A negatív kommentek kezelése Instagramon is fontos. Itt is megjelenhetnek a trollok, itt is lehetnek olyan „követőid”, akik csak azért vannak ott, hogy ártsanak neked. Ők nem félnek alpári stílusban kommunikálni és trágár szavakkal színesíteni a mondandójukat. Ez az a helyzet, amikor nem érdemes még csak energiát sem pazarolni az egészre, egy egyszerű mozdulattal töröld ezeket. Ilyenkor a jófej követőid úgyis megvédenek, vagy megjelenik egy olyan vásárló, aki elégedett veled, és elmondja ő is a pozitív véleményét. 

Ami emellett fontos, hogy az ilyen jellegű kommenteket muszáj elengedned és nem törődni velük. Valószínű, hogy kisebbségi komplexussal küzd az illető, vagy valami olyan problémája van, ami miatt rajtad vezeti le a frusztrációját. Most épp téged talált meg, másik alkalommal valószínű másnál próbálkozik majd. Ez nem ellened irányul, hanem magával nincs rendben a kommentelő. Engedd el és felejtsd is el örökre, ha többször próbálkozik, akár tilthatod is.

Negatív kommentek kezelése Instagramon – van, hogy jogos a felvetés

A negatív kommentek kezelése esetén előfordulhat az is, hogy egy jogos panasszal találkozol. Alátámasztja rendelési számmal, esetleg külön bejegyzésben képpel, hogy bizony neki van igaza. Lehet, hogy másnál is előfordult már ez a probléma, azonban benne nem volt annyi mersz, hogy írjon neked. Ilyen esetben fontos a megfelelő kommunikáció, ugyanis a többi követőd is ez alapján ítéli majd meg a viszonyulásod a témához.

Milyen fontos lépései vannak a negatív kommentek kezelésének, ha jogos a felvetés?

  1. Kérj bocsánatot. Mindenki hibázhat, nálad is belefér.
  2. Ajánlj fel kárpótlást. Cseréled a terméket, adsz kedvezményt, küldesz helyette másikat. 
  3. Biztosítsd a kommentelőt (és ezzel a többi követőd is), hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt fektettek arra, hogy odafigyeljetek a részletekre.

Előfordulhat az is, hogy véletlen félreértés történt a részéről. Ilyenkor érdemes higgadtan elmagyarázni, hogy mi a negatív kritika oka, és tisztázni magad alóla. Ha megérti, az jó, ha tovább veszekedik, és követelőzik, akkor hivatkozz az ÁSZF-re, amit atombiztosra kell megírni az ilyen vásárlók miatt. 

Milyen fontos dolgokat vegyél figyelembe válaszolás előtt?

A negatív kommentek megvárnak, nem fognak eltűnni maguktól, ha csak te el nem tünteted őket. Ezért is érdemes pár dolgot megfogadni, mielőtt válaszolnál rájuk.

Az első és legfontosabb, hogy legyél higgadt, miközben megírod a választ. Ha érdemes vele foglalkozni, akkor nyugodtan gondold át, mi lenne a legjobb neked és a vásárlódnak is. Csinálj egy vázlatot, írd le, amit szeretnél, és olvasd át többször is. Lehet, hogy elsőre nem tudod olyan profin megfogalmazni, akkor tedd félre, és egy későbbi időpontban foglalkozz vele. Ne húzd hosszú heteken keresztül, de az a válasz tényleg olyan legyen, amit bátran publikálsz a követőid számára. Az Online Akadémia Instagram Mesterkurzusán többek között azt is megtanulhatod, hogy mik a cyberbullying alapjai és hogyan kezeld a negatív kommenteket könnyen és egyszerűen. Az összes videó bármikor visszanézhető, így, ha felelevenítenéd a korábban tanultakat, akkor akár az éjszaka közepén is megnézheted az erről szóló részt.

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .