Egy hírlevélkampány több elemből áll. Ahogy minden hirdetési eszköznél, itt is fontos az időzítés, a megfelelő szövegezés és természetesen az is, hogy mit szeretnél vele elérni. Ezzel ugyanis nem csak híreket közölhetsz a feliratkozóiddal, de vásárlásokat is lebonyolíthatsz, valamint érdeklődőkből vevőket generálhatsz. Lássuk, mire kell figyelni egy hírlevél kampány összeállításánál!
Egy sikeres hírlevél kampány – Mit szeretnél vele elérni?
Egy hírlevél kampány során meg kell határoznod a céljaidat. Elsődleges szempont, hogy feltedd magadnak a kérdést: mit szeretnél vele elérni? Feliratkozókat gyűjtenél? Vásárlásokat bonyolítanál le? Új terméket mutatnál be? Híreket osztanál meg a követőiddel? Kedvezményre jogosító kuponokat küldenél ki? Számtalan lehetőség, amik mind-mind a vállalkozásod sikeréért kerülnek kiküldésre. Természetesen kombinálhatod is a témákat, lehet egy új termék bemutatója, amire azonnal kedvezményt biztosítasz vagy egy akciós termék vásárlását ajánlhatod fel az újonnan feliratkozó érdeklődőknek. Az a lényeg, hogy a kampány leírása során minden esetben legyen egy terv előtted, amit követni tudsz.
Milyen hírlevél kampányok léteznek?
Hírlevélkampány esetén is többféle kampány fajtából válogathatsz, amelyek a következők:
- Információs, hírközlő hírlevél: Ezt a hírlevelet ismeri mindenki, ezért kapták ezek az e-mailek ezt az elnevezést. Ebben a hírlevélben általános információkat oszthatsz meg a feliratkozóiddal, eseményt jelenthetsz be, vagy az aktuális kínálatról tájékoztathatod őket.
- Promóciós hírlevél: Ennek a lényege, hogy kedvezményeket vagy akciókat biztosíts az olvasók számára. Nem rejtett célja az értékesítés növelése.
- Tanácsadói vagy oktató jellegű hírlevél: Ebben is információkat osztasz meg a követőiddel, azonban kicsit specifikusabbak, mint az általános verzió. Leírod egy terméked fontos paramétereit, vagy egy szolgáltatás működését, amellyel megmutathatod számukra, hogy milyen szaktudással rendelkezel.
- Értesítő hírlevél: Ebben rövid, ámde annál hasznosabb információkat közölhetsz a feliratkozóiddal. Például, ha eddig nem működött a kártyás fizetés az oldaladon, de már megjavították.
Hogyan lesz ebből hírlevélkampány?
A hírlevélkampány lényege az időzítés, a megfelelő kiküldés és az üzenet átadása. Ha ezek nincsenek összefoglalva, ha az első leveledben nem írod le, hogy miről fog szólni a többi, vagy éppen olyan üzenetet közvetítesz, ami nem érhető, akkor könnyedén félre mehet az információ. Ezek mind a hírlevélkampány összeomlását eredményezik, ami számodra elvesztegetett időt és pénzt jelent. Ezért foglalkoznak marketingesek ezzel a tevékenységgel, akik könnyedén meghatározzák a tapasztalataik alapján, hogy mikor és mit érdemes kiküldeni a jövendőbeli vagy jelenlegi vásárlóidnak. Őket például mindenképp külön kell választanod, hiszen nem írhatsz az érdeklődőknek köszönő e-mailt a vásárlásért, valamint nem küldhetsz ki első feliratkozós ajánlatot a visszatérő vásárlóknak.
Egy hírlevélkampány minimum 3-4 levélből áll, amelyben van egy felvezető, ezt követi a promóciós ajánlat leírása, majd két utolsó, emlékeztető levél. Az emberek nagy többsége az első levelet még talán meglátja, a következőt már elfelejti, és az utolsót veszi csak észre, de addig is fenn kell tartani a figyelmet, mert ha csak kettőt küldenél ki, akkor vevőket és érdeklődőket is veszítenél.
Ha szeretnél összeállítani egy pontos, jól működő hírlevélkampányt, akkor keress meg bennünket, és segítünk ebben. Több hírlevél szoftverrel is dolgoztunk már, könnyen elsajátítjuk az újakat is, valamint a szövegírás és a kampánytervezés a kisujjunkban van. Amennyiben érdekel a lehetőség, kérlek írj e-mailt az info@onlineakademia.hu e-mail címre és valósítsuk meg együtt a legjobb hírlevél kampányokat az év során!