Mekkora az ideális célközönség mérete a Facebookon?

Az ideális célközönség mérete a Facebookon sok mindentől függ. Van egy általános méret, amit kezdőként figyelembe vehetsz, de általában függ attól is, hogy mennyire speciális a terméked vagy szolgáltatásod. Mire kell figyelned a meghatározásnál és mi az, ami befolyásolni tudja az ideális célközönség méretét?

Az ideális célközönség mérete Facebookon – 100 ezer felett már hatékony lehetsz

Ahhoz, hogy egy ideális célközönség méretét el tuddd helyezni azon a bizonyos etalon skálán, nem sok információra van szükséged. Ha 50 ezer és 350 ezer között van az elért fő száma a hirdetés beállítása idején, akkor valószínűleg nem fogsz mellé lőni. Fontos, hogy a minimum 100 ezer főt érd el a beállításoknál, azért, hogy az algoritmusok megfelelően tudjanak működni, és meg tudják jelentetni a létrehozott hirdetést. Vannak természetesen olyan helyi vagy nem specifikus célközönségek, amit nem érdemes egy bizonyos szám fölé vinni. Például, ha csak Sopronban szeretnéd a szolgáltatásaidat hirdetni, akkor ne terjeszd ki a határokat addig, amíg el nem éred a 100 ezer főt. Hasonlóképp lehet, ha egy városon belül például foci lehetőséget hirdetsz csak férfiaknak, akkor nem állítod be a nőket, mint elérni kívánt személyeket. 

Az ideális célközönség mérete Facebookon – nem kell megijedni a számoktól

Az ideális célközönség mérete valójában potenciális célközönséget jelent. Ez azt takarja, hogy a Facebook algoritmus szerint kik azok, akiket érdekelhet a te hirdetésed. A platform nem veszi azt figyelembe, hogy az adott profil, amit ő hasznosnak ítél, mennyire aktív. Lehet, hogy valaki beállította érdeklődési körének az autókat, de havonta egyszer jelentkezik csak be a profiljába. Őt ugyanúgy beleveszi a célközönségbe a Facebook algoritmusa, így lehetséges, hogy 350 ezer főből mondjuk csak 20 ezer főnek hozza fel a hirdetésedet. Ezt természetesen nem tudatja velük a platform, de ezért érdemes mindig magasabb számot megcélozni a célközönség esetén.

Kisebb büdzsé esetén kisebb célközönséggel érdemes dolgozni?

A fenti kérdés jogos és teljesen valós, ugyanis, ha kevés pénzed van a hirdetésre, akkor érdemesebb egy szűkebb körnek hirdetned, hogy minél hatékonyabb legyen az elérésed. Ha ilyen esetben többszöröse a célközönség mérete az egy főre jutó hirdetési költségnek, akkor bizony lehet, hogy lesznek olyan potenciális vásárlóid, akik nem látják a hirdetésedet. Minél több pénzt szánsz a hirdetésekre, annál jobb lesz az elérésed, de ez nem jelenti azt, hogy például 10 ezer forintból ne szerezhetnél vásárlókat. Kevesebb költség esetén próbálj meg egy szűkebb rétegnek hirdetni, akik biztosan érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt. 

Próbáld ki a nagyobb célközönséget is

Az ideális célközönség mérete minden esetben más. Olyan, hogy túl széles célközönség valójában nem létezik, mert ha megfelelő mennyiségű a hirdetési összeg, akkor akár 1-2 millió főnek is meghirdetheted a termékedet, teljes sikerrel. Ezek viszont rövid idő alatt nem hoznak garantált sikert, érdemes arra készülni, hogy hosszabb folyamat megtalálni azokat a felhasználókat, akiket érdekelhet az általad elkészített hirdetés. Viszont ha már régebb óta használod a hirdetési fiókot és több, hasonló célközönséggel is indítottál már hirdetési kampányt, akkor akár rövid időn belül is elérhetsz komoly vásárlókat.

Az Online Akadémia Social Media Minikurzusán könnyedén megtanulhatod, hogyan határozd meg a számodra tökéletes célközönséget. Iránymutatást, ötleteket és hasznos trükköket sajátíthatsz el, amiket egyszerűen használhatsz fel a felületeiden. Hisszük, hogy a közösségi média kommunikációt nem elméletben kell tudni, hanem be kell építeni a gyakorlatba. Ez a képzés tökéletes erre, vágj bele te is még ma!

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.