Barion Pixel

Meggyőzés a tartalommarketingben: hangszórót a posztoknak!

Online marketing szakemberek azt tanácsolják, hogy a márka tartalmi stratégiájának kezelésekor az erőfeszítéseink 20%-át érdemes tartalomgyártásra fordítani, a maradék 80%-ot pedig a már kész tartalmak népszerűsítésére kellene szánni. Jó kis arány, ugye?

Egyszerű vállalkozói fejjel belegondolva talán túlzásnak tűnik, azt viszont senki nem cáfolhatja, hogy a tartalmainknak hangszóróra van szükségük ahhoz, hogy a közönség felfedezze és olvassa őket.

Ha jól csináljuk a SEO-t (keresőoptimizálás), akkor sok olvasó magától érkezik majd. De ha a legtöbbet akarjuk kihozni ebből a gondosan összerakott, nagy értékű tartalomból, akkor jobb, ha mi magunk is kezdeményezünk. A közösségi média pedig egy óriási hangszóró a márka számára: olyan emberekhez is eljuthatunk, akik nem is ismernek minket.

Jay Baer így fogalmaz:

„A tartalom a tűz, a közösségi média pedig a benzin”.

A Facebook, az Instagram, a LinkedIn, a Youtube, a Twitter- mindegyik tökéletes hely arra, hogy szemtől szembe beszélgetéseket folytassunk potenciális ügyfelek, százaival, ezreivel, millióival!

Azt hiszem, bátran kijelenthetem: ma már szinte mindenki jelen van valamilyen közösségi média platformon, ez pedig azt jelenti, hogy a platformokon keresztül egy márka elérhetősége rendkívüli módon megsokszorozódhat.

És ha az ügyfél és a márka közötti beszélgetés, valamint az elérés lehetősége nem lenne elég ok arra, hogy tartalommarketing stratégiát is alkalmazz a kommunikációdban, akkor gondolj arra, hogy a közösségi média tökéletes hely a meggyőzés 6 alapelve közül 4 elvnek az aktiválására:

  1. kölcsönösség
  2. rokonszenv
  3. tekintély
  4. társadalmi bizonyíték
tartalommarketing

Kölcsönösség:

Ha kedvességet mutatsz, és értékes tartalmakat nyújtasz a márkád követőinek, ha szórakoztatod, informálod vagy inspirálod őket, akkor elkötelezve érzik magukat, és meghálálják mindazt a jót, amit kapnak tőled.

Rokonszenv:

Vitathatatlan tény, hogy több figyelmet fordítunk azokra, akiket kedvelünk. Ha sikerül megkedveltetned magad a közönségeddel, és el tudod érni, hogy az olvasóid, követőid úgy érezzék, te is közéjük tartozol, mert közösek a céljaitok (vagy éppen egy ellenségetek), akkor egyre közelebb kerülsz ahhoz, hogy követőkből ügyfeleket varázsolj.

Tekintély:

Minden nap egy új lehetőség arra, hogy bebizonyítsd a követőidnek, valóban értesz ahhoz, amit csinálsz. A vásárlók megbízható, hozzáértő márkákat keresnek, hogy úgy érezzék, nem kell kockázatot vállalniuk, amikor kinyitják a pénztárcájukat.

Társadalmi bizonyíték: A közösségi média számos olyan tartalmi formátumot támogat, amelyekkel bebizonyíthatjuk, hogy mennyire jó a márkánk: előtte-utána posztok, sikertörténetek, az ügyfelek által létrehozott tartalmak.

Mi többet kérhetünk a közösségi média platformoktól?

Egy következő cikkben elmesélem, addig viszont olvasd el azt a posztot arról, hogy mi a tartalomkészítés 3 fő akadálya, és mit tehetsz a leggyőzésükre.

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .