A LinkedIn kapcsolatépítés nem egy nagy ördöngösség. Mi kell hozzá? Egy ember, aki szeretne új kapcsolatokat kialakítani, vagy régieket feleleveníteni, esetleg az új munkahelyén beilleszkedni. Egyszerűnek hangzik, ha a fenti esetekre használod a platformot, de mi van akkor, ha szeretnéd bővíteni a márkád iránt elkötelezettek táborát, vagy bevonnál olyan hozzáértőket, akikre a későbbiek során szükséged lehet? Ennek a lépéseit mutatjuk most be.
LinkedIn kapcsolatépítés – nem biztos, hogy mindenki visszajelöl
A LinkedIn kapcsolatépítés céges szinten nem olyan egyszerű, mint magánúton. Míg a privát profiloddal csak bejelölöd az embereket, akik látják az arcodat, addig céges szinten már kicsit bonyolultabb a helyzet. Ha te kezeled a LinkedIn profilt, akkor havonta 250 embert hívhatsz csak meg, és csak olyanokat, akiket ismersz. Eleinte ez nem jelenthet gondot, de ha a későbbiek során is építenéd a követőbázisod, akkor bizony új emberekkel kell megismerkedned, ami nem olyan egyszerű. Választhatod azt a módszer is, hogy bejelölsz olyanokat, akiknek szerinted tetszene a szolgáltatásod/terméked, ám ez a legtöbb esetben nem mindig válik be. Ha ezt az utat választanád, mindenképp írj nekik egy bemutatkozó levelet, amiben kifejted, hogy mivel foglalkoztok és követésre biztatod az újdonsült kapcsolatodat.
LinkedIn kapcsolatépítés – minőségi emberek, minőségi posztolás
A LinkedIn kapcsolatépítés nem arról szól, hogy mindenkit meghívj, akit ismersz. Olyan releváns embereknek kell ajánlani az oldalad/terméked/szolgáltatásod, akik tudnak is valamit kezdeni vele. Lehet, hogy jóba voltál a mérnökökkel a volt munkahelyeden, de az új vállalkozásodban gyertyákat készítesz, aminek nem biztos, hogy a célcsoportjai. Ezen a felületen szakmai tartalmak, posztok kerülnek ki, így gyorsan megcsappanhat a követőid tábora, ha nem a megfelelő emberekkel töltöd fel.
A LinkedIn kapcsolatépítés egyik legjobb módja a minőségi tartalom. Itt tényleg csak arról kell írnod, hogy mi történik a cégedben, milyen újdonságok lesznek az elkövetkezendő időszakban és hogy milyen sikereket értél el. Ezzel is könnyen építheted a kapcsolataidat, hiszen, ha egy jelenlegi követőd megosztja ezt, akár az ő segítségével is szerezhetsz új rajongókat. Legyél következetes a posztokkal kapcsolatban, mindig legyen stratégiád és ne felejts el aktivitást kérni a követőktől.
Fontos a kapcsolódás élőben is
Ahhoz, hogy új kapcsolataid legyenek, a networking elengedhetetlen. Szakmai fórumok, előadások, és megannyi hely van, ahol új embereket ismerhetsz meg, akik esetlegesen érdeklődnek a terméked/szolgáltatásod iránt. Ne csak a meglévő kapcsolataidból és az ő ismerőseikből töltekezz, hanem fókuszálj azokra is, akik még nem ismernek, de hatalmas potenciál rejlik bennük. A szakmai meetingek minden esetben hasznosak, még akkor is, ha kicsit introvertált vagy, hiszen egy jó névjegykártya beszél helyetted is. Innen pedig már rövid időn belül megszerezheted az új követőidet, akik figyelemmel kísérhetik a márkád fejlődését LinkedInen is!
Hogyan tud segíteni ebben az Online Akadémia?
Ahhoz, hogy gyarapodjon a követőid száma, a posztjaidnak olyannak kell lennie, hogy felkeltsék még azok érdeklődését is, akik sose hallottak rólad. A Posztolj Profin Mesterkurzusban szakértőktől tanulhatod meg, hogyan legyél hatékony és sikeres a social media bármely felületén. Külön LinkedIn-es szakaszt is beiktattunk a kurzusba, ahol az alábbi témákat érintjük:
- Mire és kinek jó a LinkedIn?
- A bevételt jelentő profil felépítése
- Légy az iparágad szaktekintélye!
- LinkedIn és a kapcsolatépítés
Egy konkrét megoldókulcsot adunk az összes népszerű közösségi média felület használatához, azaz megtanulod, hogy hogyan készítsd el a stratégiádat, építsd rá a kommunikációdat és zsebeld be az eredményeket!