Sokan nem gondolják, hogy a közösségi média felületek mekkora erővel bírnak. Pedig egy tudatos vállalkozó tudja, hogy ezek a platformok fontos eszközei a kommunikációnak. Egy jól felépített stratégia mögött komoly munka és sok sok befektetett idő áll. Ha szeretnénk valóban sikeresen használni a közösségi média felületeket, fontos, hogy megtaláljuk a célközönségünk elsődleges csatornáját, megtervezzük a tartalmainkat, figyeljünk a közzétételek idejére és egységesen kinéző feed-et alakítsunk ki.
A közösségi média kommunikáció elengedhetetlen része egy sikeres vállalkozásnak. Már csak azért is, hiszen egy jó stratégia segítségével ezeken a platformokon gyorsan és egyszerűen elérhetjük a célközönségünket, akikkel aztán közvetlen kapcsolatot tudunk kialakítani.
Melyik közösségi média felület a befutó?
Minden kommunikációs terv nulladik lépése, hogy meghatározzuk a megfelelő célcsoportot. Ez mindennek az alapja, amelyre aztán a későbbiekben építkezhetünk. Ha tudjuk, hogy kinek szeretnénk kommunikálni, akkor kiválaszthatjuk azt vagy azokat a közösségi média felületeket, amelyekre elsődlegesen koncentrálunk. Nem mindegy, hogy nekünk a Facebook kommunikációra vagy a TikTok jelenlétünkre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni. Más tartalommal ajánlott készülni az Instagram felületére és mással a LinkedIn oldalára.
Minden közösségi média kommunikáció alapja: a tervezés
Sokan ott rontják el, hogy felindulásból posztolnak, amikor éppen van idejük vagy eszükbe jut egy jó ötlet. Az egységes és hatékony social kommunikáció alapja a pontos és alapos tervezés. A tartalmak kitalálása, elkészítése, posztolása és utánkövetése bizony komoly munka, ám a tapasztalatok azt mutatják, hogy megéri időt és energiát fektetni bele.
Melyek a tervezés legfontosabb fázisai?
- Melyik platform, amire elsődlegesen fókuszálsz? Hol van jelen a te célközönséged?
- Milyen tartalomtípusokat szeretnél látni az oldaladon?
- Milyen gyakran szeretnél posztolni?
- Mi a célod a posztokkal?
Te is szeretnéd hatékonyan beosztani az idődet? Akkor dolgozz blokkokban! Mit jelent ez? A hasonló típusú feladatokat végezd egyszerre. Vagyis ahelyett, hogy kitalálnál, majd megírnál egy posztot és képet keresnél hozzá, először írd össze az összes ötleted, ezután írd meg hozzájuk a szövegeket és végül egyszerre keress képeket.
Hasznos programok a közösségi média kampányokhoz
A tervezés során hasznos társ lehet egy content calendar. Ennek segítségével heti vagy havi lebontásban pontosan megtervezhetjük a tartalmainkat, jelölhetjük a különböző típusokat, az egyes platformokat, sőt a későbbi teljesítményüket is.
A tervezés utáni következő lépés: a kivitelezés. Ma már szerencsére számos szuper program áll rendelkezésre, amivel megkönnyíthetjük a saját dolgunkat. Az egyik ilyen hasznos eszköz a Canva, ahol nemcsak előre elkészített sablonok, hanem különböző platformokra gyártott méretarányos tervek is rendelkezésre állnak. Kiindulási alapnak nagy segítség, azonban, ha szeretnénk valóban egyedi tartalmakat készíteni, akkor igyekezzünk a saját profilunkhoz alakítani a sablonokat. Válasszunk illeszkedő színeket és használjunk mindig azonos betűtípust.
A már megtervezett és elkészített posztokat előre be tudjuk időzíteni. A közösségi média felületek algoritmusai időnként kiismerhetetlenek, ezen programok segítségével viszont a felhasználók és követők szempontjából legideálisabb időpontban tudnak kikerülni az oldalunkra a tartalmak. Az időzítésre platformtól függően használható a Buffer, a Meta Business Suite vagy a SocialPilot is. Találd meg a hozzád legjobban illő programot!
Extra tippek közösségi média kommunikációhoz
- Legyenek egyedi sablonjaid a posztokhoz!
- Időről időre nézd meg, melyik tartalmak teljesítettek a legjobban és melyek voltak a legkevésbé népszerűek!
- A tervezés során gondolkozz a követőid fejével! Téged a helyükben mi érdekelne?
- Fontos a folyamatos megújulás. A közösségi média trendek állandóan változnak, akkor tudsz sikeres lenni, ha képes vagy alkalmazkodni!
- Kérj segítséget! Ha úgy érzed megújulásra vagy iránymutatásra lenne szükséged, bátran kérd szakemberek segítségét!