A kampánytervezés nem megy egyik pillanatról a másikra. Számtalan olyan fontos eleme van, amelyet érdemes beépíteni, valamint van egy timeline is, amit követned kell ezalatt. Mi az, amit mindenképp be kell tartanod ahhoz, hogy remek kampányaid legyenek? Milyen felületekre lesz szükséged?
A kampánytervezés fontos eleme a csali!
A kampánytervezés nem mehet végbe csali nélkül! Általában egy kampány 4-6 hétig tart, ezalatt az idő alatt kell a csalit megfelelően felvezetni a közönségednek. Mit takar a csali kifejezés?
- Lehet szó egy ingyenes webinárról, ahol információkat adsz meg a termékedről, szolgáltatásodról, és betekintést nyerhetnek a jövendőbeli vásárlóid a tananyagba, vagy a termék jellemzőire.
- Lehet szó egy videós anyagról, amiben egy részletet bemutatsz arról, hogy mivel foglalkozol, mi lesz a következő téma, és milyen fontos információkat tudhatnak meg a követőid, ha téged választanak.
- Lehet egy PDF is, amiben mondjuk egy listát adsz arról, hogyan épül fel a szolgáltatásod, vagy milyen tulajdonságai vannak a termékednek.
A csali lényege, hogy nem magát az eladni kívánt terméket hirdeted, hanem valamilyen plusz tudást adsz. Ezzel gyarapíthatod a feliratkozó listádat és ezután tudsz értékesíteni. Minden csali tartalmaz egy ajánlatot, amit a későbbiek során meg tud vásárolni az, aki előfizet a szolgáltatásaidra. Ilyenkor ígérhetsz próbaterméket, vagy egy olyan komplex tananyagot, amivel jobbá teszed a vásárlód életét, és visszatérő vevőt kovácsolsz belőle.
Milyen felületekre van szükséged a kampánytervezéshez?
A kampánytervezés egy összetett művelet, nem lehet csak úgy egyszerűen belevágni. Különböző felületekre is szükséged lesz ahhoz, hogy egy kampány remekül összeálljon, ezek közül egy pár darab:
- Stratégiai táblázat, ami legtöbbször egy excel
- Weboldal/landing page
- Feliratkozó oldal, amit elérhetnek a social media felületeidről
- Maga a csali, ami lehet videó, PDF, vagy egy komplex webinár
- Hírlevélküldő szoftver
Ha ezeknek a kezeléséhez mind értesz, akkor az egy kiváló hír, hiszen minden folyamatot kézben tartasz. Azonban, lehet szükséged lesz külső segítségre például egy landing page létrehozásához, vagy a hírlevélküldő szoftver kezeléséhez. Állj készen a kampányod indulására és készülj fel arra, hogy számtalan vásárlót fogsz szerezni 4-6 hét alatt! Egy jó kampánytervezés hosszabb időt vesz igénybe, de hidd el, hogy megéri majd a sok befektetett munka!
Mi történik a kampány után?
A kampány után sem szabad elfelejteni a vevőket. Ha a fő terméked értékesítetted, és megszerezted a vásárlókat, akkor még további ajánlatokat is adhatsz neki, amik kiegészítik az ő tudását. Ezt nevezik downsell időszaknak.
Vegyünk egy példát! A fő terméked a Posztolj Profin Mesterkurzus, ami egy rendkívül komplex alapot ad azoknak, akik szeretnének a social mediában tökéletes bejegyzéseket közzétenni. Itt tényleg mindent megtanulhatnak, a Facebook bejegyzésektől kezdve, az Instagram posztokon át egészen a TikTok videókig.
A downsell időszakban tovább edukálhatod a vásárlóid, akik ezzel még inkább azt érezhetik, hogy folyamatosan csak adsz nekik. Ilyenkor lehet még, a fő anyaghoz kapcsolódó, minikurzusokat ajánlani, amik jóval rövidebbek az eredetileg eladott szolgáltatásnál. Jelen esetben például a Social Media Minikurzus lehet ilyen, ahol a remekül összetett posztoknak már miértje is lesz, és nem csak „vaktában lövöldözöl” a bejegyzéseiddel a követőidre. Fontos, hogy kapcsolódó terméket ajánlj ilyenkor is, ami a meglévő tudást tovább mélyítheti.
Az Online Akadémia tudástárában a Kampánykommunikációs Minikurzus az, ami a segítségedre lehet, ha kiváló kampányokat akarsz tervezni. Ezen a tanfolyamon gyakorlatban is bemutatjuk, hogyan tervezd meg a kampányidőszak kommunikációját, hogyan építsd fel a kampány naptárad és hogyan hozz létre eredményeket hozó posztokat, hírleveleket. Ehhez segítségül hívjuk egy korábbi sikeres kampányunkat, ami alapján te is gyakorlatba tudod ültetni az egyes kommunikációs lépéseket. Kiegészítőként pedig a Kampánytervező Tréning lehet az, amivel teljes, komplex tudást szerzel a kampányszervezés terén.