Kampánykommunikáció és tervezés – a sikeres eladás titka

Egy, a social mediaban futó kampány kommunikációja rendkívül fontos. Egy jól megtervezett és kivitelezett poszt rengeteg számtalan vásárlót hozhat, viszont, ha hiba csúszik a gépezetbe, vagy épp nem megfelelő a megvalósítás, akkor bizony a visszájára is elsülhet az egész. Hogyan lehet jól és hatékonyan megtervezni egy kampány kommunikációját és milyen lépések azok, amik semmiféleképpen nem maradhatnak ki belőle? Lássuk!

Előzetes tervezés a kampánykommunikáció legfontosabb része

Ha kampánykommunikációra kerül a sor, akkor az előzetes tervezés az, ami semmiféleképpen nem maradhat ki. Minden hónap elején, vagy inkább már a hónap végén érdemes tisztában lenned azzal, hogy mit szeretnél a következő időszakban kommunikálni. Lehet természetesen rapid és azonnali kampányokat is megvalósítani, azonban, ha egy jól megtervezett poszt sorozattal sokkal több követőt és vásárlót szerezhetsz magadnak. Egy évre előre is meghatározhatod a kulcs eladási pontjaidat, vagy éppen azokat a termékeket, szolgáltatásokat, amit az adott időszakban promotálni szeretnél. Minden piacnak megvan a maga üteme a kommunikáció és a kampányok folyamatossága terén, ezért érdemes tisztában lenned a versenytársaid következő lépésével is.

Fontos az időzítés, az, hogy a posztok jó ütemben kerüljenek ki a social media oldalaidra, valamint az is, hogy a hangnem és a szövegezés passzoljon. Ezért érdemes például Content Calendart vezetned, ahol láthatod, hogy korábban mi volt az, amit kitettél a Facebookra, Instagramra, és mi az, ami még várat magára. Szerencsére a Meta business felületén számtalan adatot megtudhatsz a konkrét kampányaid teljesítéséről, így ezeknek az analizálását se hagyd ki a kampánykommunikációd megtervezése során. Itt megnézheted, hogy milyen időszakban érdemes posztolnod például, vagy mik voltak azok a kampányok, amik rendkívül jól teljesítettek. Fontos a megújulás, tehát ha egy évvel ezelőtt valamelyik hirdetés jól ment, az nem jelenti azt, hogy idén is remekül fog teljesíteni. Az elemzés kulcsfontosságú, ne hagyd ki a kampánykommunikáció tervezése során!

Képek, szövegek, felületek, videók, élő bejelentkezés – a kampánykommunikáció fontos elemei

Mielőtt a kampánykommunikációt megterveznéd A-tól Z-ig, fontos, hogy rendelkezésre álljanak azok a kiegészítők, amiket fel fogsz használni. Képek, videók, szövegek, valamint az időzítés, hogy mikor szeretnéd kiküldeni. Ez tulajdonképpen már a kampány tervezésének a része, hiszen amint összeállnak az elemek a fejedben, úgy tudod majd őket fokozatosan megvalósítani vagy kiadni alvállalkozóknak. Ezek állhatnak saját magad, vagy a kollégáid által elkészített képekből, szövegekből és videókból, vagy használhatsz stockfotót is egy-két üzenet átadására. Minden hónap elején vagy már az előző hónap végén tedd őket össze egy nagy táblázatba, hogy átlásd, mi az amin esetleg változtatnod kell és mi az, amit mindenképp szeretnél megtartani.

Az élő bejelentkezés reneszánszát éli, így ha lehetőséged van rá, használd ezt az eszközt a kampánykommunikációd során. Sajtótájékoztatók, új termék vagy szolgáltatás bemutatók, vagy épp vásárlások, híres emberek megjelenése esetén jelentkezz be élőben és tudasd a követőiddel, mi folyik éppen nálad. Ez is tervezhető előre, de leginkább spontán szokott kialakulni olyan helyzet, amire az élő bejelentkezés tökéletes.

Ne kapkodd el a kezdést!

Egy rövid, vagy akár egy hosszútávú kampány is megfelelő időzítést igényel, nem szabad elkapkodnod. A megfelelő piac – és célcsoportismeret, a jó tematika, a kifogástalan képek és videók mind-mind hozzátesznek ahhoz, hogy a kampányod sikeresen működjön. Az Online Akadémia kurzusai között a Posztolj Profin Mesterkurzus az, ami a hasznodra válhat. Ennek keretein belül szuper szakértőktől tanulhatod meg, hogy hogyan légy egyre sikeresebb, hatékonyabb és népszerűbb a különböző közösségi média felületeken! Egy kampány kommunikációjának megtervezése nem kis munka, érdemes időt, energiát és tudást szánni rá!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .