Judittal a Kiddypix alapítójával 2023 nyarán ismerkedtem meg. Nyáron és ősszel komplex tartalommarketing stratégiát készítettem neki, ami alapján logikusan fel tudta építeni a posztjai szövegét, hiszen a témák és a publikálás napjai adottak voltak. Ezután elkezdtünk kampányt építeni. Innentől jön az izgalmas rész!:) Kampányépítésre fel!
Email marketing kampány – minikurzus tölcsér
Az első kampányunk egy 6 részes emailből álló tudásanyag volt, amit fotósoknak hirdettünk meg, Judit ugyanis újszülött fotózással foglalkozik. Elkészítettem a feliratkozó oldalt MailerLite-ban, majd Judit alapleveleit átalakítottam kampány és marketing kompatibilisre.
Az első körös feliratkoztatás nem volt annyira sikeres. Judit megkeresett azzal, hogy hirdessem meg én a saját kreatívjaimmal és a beállításaimmal. Ezzel megkétszereztük a feliratkozók számát és gyarapítottuk a zárt szakmai Facebook csoport létszámát is, ami pár hónap alatt felkúszott 1000 főre (nem nulláról).
Webinár tölcsér
Januárban pedig elkezdtünk dolgozni egy webinár típusú kampányon. Ehhez készítettem feliratkozó oldalt, tartalommarketing stratégiát, feliratkozás utáni és kampányidőszakban kiküldött értékesítő leveleket írtam + beállítottam, illetve sokat egyeztettem Judittal, hogy ösztönözzem a posztolásra, értesítsem a folyamatokról és ellenőrizzük a hirdetéseket. 2 hirdetési kampány indult ebben az időszakban, az egyik a feliratkozásra ösztönözte a fotós kollégákat (a webinár volt a csali), a másik pedig Judit tanfolyamát értékesítette egy meleg célközönségnek, azaz azoknak, akik korábban kapcsolatba álltak az oldallal, a social oldalakkal vagy hírlevél feliratkozók voltak.
Judit rendkívül élvezte a folyamatot. Sikerült előre dolgoznia, a webdesignerével jól haladnia és még belefért a kampány közben egy utazás is, mert nem egyedül intézett mindent. Ettől függetlenül elfáradt, ami teljesen természetes, DE azt gondolom, hogy aktivizálta a folyamat, mert a kampány után már egy újabban gondolkozott.
Ami engem illet: imádtam a kampány minden pillanatát, főleg azt, amikor összeálltak a rendszerek, minden be volt időzítve és már csak várni kellett a napot, hogy kikerüljön 1-1 levél vagy poszt. Büszke voltam, amikor kaptam Judittól a pozitív visszajelzéseket, amiben őt és a tanításait dicsérik.
Eredmények – kampány zárás
A VIP ajánlatot ketten vették meg, az alap tanfolyamból (ez volt az ajánlatunk) 7 kelt el, a downsellből pedig 9. Megállapítás: volt, amelyikből többet vártunk, volt amelyikből kevesebbet, de mindent összevetve örültünk a számoknak, mert hiába nagy a fotós piac, nem mindenki szeretne újszülött fotózásra specializálódni (szerencsére).
Emellett többen is jelezték, hogy nem a tanfolyamra nyitottak, hanem inkább személyes workshopon vennének részt. Ennek is örülünk, mert gyakran van úgy, hogy másra van igény, de mivel Judit gyakorlott oktató, már volt hasonló jellegű workshopja, így most már csak meg kell hirdetnie erre az időpontokat, minden más pedig adott. Egy biztos: folytatjuk a kampányépítést!
Ha szeretnél velem kampányt építeni, keress meg az info@onlineakademia.hu email címen, vagy nézd meg a Kampánytervező tréningemet. Abban az esetben, ha Judit tanfolyamaira vagy workshopjaira lennél kíváncsi fotósként, kattints ide az oldalára.