Barion Pixel

@ vagy # használd az Instagramon?

Az Instagramon gyakran találkozhatunk ezzel a két jellel: @ és #. És bár mindkettővel megjelölünk dolgokat az Instán, a helytelen használatuk valójában elpocsékolt energia.

Mi a @ és a # jel között a különbség?

A hashtagek vagy magyarul keresőcímkék, melyek jele #, a tartalmak kategorizálására és kereshetőségére szolgálnak.

A @ jelet ezzel szemben profilok és felhasználók megjelölésére (magyarul: említésére) használjuk.

Technikailag mindkét jelnek hasonló a hatása: linkként kapcsolja össze a helyet, ahol alkalmazzák, illetve az “oldalt”, amit a jel megjelöl.

Akkor mégis mi a különbség? Pontosan ez az érkező oldal, ahova a link mutat:

– míg a # jel egy gyűjtőoldalra vezet, ahol az összes olyan tartalom elérhető, amely az adott hashtaggel van megjelölve

– addig a @ említéssel egy konkrét profil oldalára érkezel

A legfontosabb kérdés tehát, amit a használatuk előtt fel kell tenned: hova szeretnéd vezetni a felhasználókat?

Ha tartalmakhoz, akkor használd a # jelölést. Ha egy adott profilra, akkor @ jelet tegyél a felhasználónév elé.

Hol használhatod ezeket a jelöléseket?

Mindkét linkelési formát használhatod az Instagram alábbi részein:

– képfolyambeli posztokban: mind a poszt szövegezésében, mind a posztok alatti kommentekben

– Sztorikban: akár a szövegbeviteli eszköz, akár a kijelölt (#keresőcímke vagy @említés) matrica segítségével

– direkt üzenetekben

– Reelseknél: a Reelsek, mint rövid videós tartalmak, jelenleg külön kategóriát képeznek az Instagramon, ugyanakkor beépülhetnek a képfolyambeli tartalmak közé is, mivel oda is meg lehet 

– a profilod bio részében: a profilod bemutatkozás részében is használhatsz hashtageket és említéseket is

Ugyanakkor az, hogy valamit használni lehet, nem jelenti azt, hogy érdemes is.

A képfolyambeli posztoknál és a Reelseknél egyszerű a helyzet:

– amennyiben szeretnéd, hogy a tartalmad megjelenjen egy adott gyűjtőoldalon (ezzel pedig megadni a lehetőséget a felhasználóknak arra, hogy ezen a gyűjtőoldalon keresztül megtalálják a tartalmad), akkor használj hashtageket

– ha pedig egy profilra szeretnéd átvezetni a felhasználókat, akkor a @ jelet alkalmazd

A Sztoriknál már kevésbé egyértelmű a helyzet, mivel itt mind a #, mind a @ említés használata egyirányú linkelést hoz létre: vagyis a Sztoriból eljuthatasz a hashtag oldalra vagy adott profilhoz, ugyanakkor a hashtag vagy a profil oldaláról már nem jutsz vissza a Sztoriba.

(Ez nem mindig volt így egyébként: volt egy időszaka az Instagramnak, amikor a hashtagek gyűjtőoldalán megjelentek Sztorik is, és ez remek nézettségnövelő eszköz volt, azonban a 2020-as Egyesült Államokbeli elnökválasztások idején ezt a funkciót lekapcsolta az Instagram.)

Emiatt a #-ek használta a Sztorikban gyakolratilag felesleges. A profilok megjelölése azonban továbbra is jó kapcsolatépítési eszköz, érdemes élni vele!

A profil bio/bemutatkozás részében hasonló a helyzet, mint a Sztoriknál.

Az itt használt #-ek forgalmat nem hoznak a profilnak, mivel az Instagram hashtagek esetében nem keres profilokra, és a hashtag gyűjtőoldalon se mutatja meg őket. Ugyanakkor stratégia szempontjából, például egy közösségi kampánynál lehet relevanciája, amikor kifejezetten a közösség által készített tartalmakon van a hangsúly.

A @ említés már érdekesebb kérdés, mivel ezáltal összeköthetők profilok, és egyik profilról el lehet jutni a másikra is. Tipikus példája ennek, hogy ha mondjuk viszel egy személyes profilt, a bemutatkozásodban kiírhatod, hogy a szakmai tartalmakat keressék a szakmai profilodon (@ említéssel megjelölve természetesen), illetve fordítva: a szakmai profilon megjelölheted a személyes profilodat, mint releváns háttérinformációt a profil kezelőjéről.

Ha pedig szeretnél többet megtudni a hashtagek hatékony használatáról, akkor regisztrálj az alábbi ingyenes online eseményre.

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .