Az Instagram 2022 év elején kezdte el fokozatosan bevezetni a feed posztoknál az emlékeztető funkciót, melynek segítségével a képfolyamban megosztott posztokhoz beállítható egy dátum, melyre kattintva a felhasználók értesítést kapnak az adott időpont előtt.
Így tudsz emlékeztetőt adni a posztodhoz
Sajnos ez a funkció csak az Instagram alkalmazásból posztolva működik, ezért külső időzítős alkalmazással nem tudod beállítani, de némi előregondolkozással ez kevés erőfeszítéssel kiküszöbölhető.
1. Készítsd elő a posztodat az Instagram alkalmazásban a megszokott módon (kép kiválasztása és szerkesztése, majd szövegrész megírása)
2. Ugyanazon az oldalon, ahol a szövegrészt megírod, válaszd az Emlékeztető megadása opciót.
3. A megjelenő oldalon add meg az Esemény nevét és állítsd be a Kezdési időpontot.
4. Ezt követően opcionálisan lehetőséged van a Befejezés időpontját is megadnod.
5. Mentsd el a beállításokat, majd oszd meg a posztodat a szokott módon.
Mi történik, ha emlékeztetőt adsz a posztodhoz?
Az adott poszt bal alsó (főoldali képfolyam, illetve a posztra magára rákattintva) vagy jobb felső (a profiloldali feedben) sarkában megjelenik egy kis naptár ikon, amire rákattintva felugrik egy menü a felhasználóknak.
Itt a felhasználóknak lehetőségük van emlékeztetőt kérni az eseménnyel kapcsolatban.
Az Instagram ezután 3 emlékeztetőt küld azoknak, akik kérték az emlékeztetőt:
– az esemény kezdése előtt 24 órával a Tevékenységek között megjelenik egy emlékeztető üzenet
– az esemény kezdete előtt 15 perccel az Instagram a Tevékenységek és a telefon rendszerüzenetei között is emlékeztet
– az esemény kezdésekor az insta ismét üzen a Tevékenységek és a telefon emlékeztető üzenetei között
Az emlékeztetővel ellátott posztok egyébként a Sztoriba megosztva is másképp jelennek meg: nem csak a poszt kattintható ilyenkor, hanem közvetlenül Sztoriból is kérhető az emlékeztető.
Mikor érdemes használni az emlékeztető funkciót?
Bármikor, amikor egy adott esemény vagy történés időponthoz köthető:
– új termék vagy szolgáltatás bemutatója
– online vagy offline esemény vagy rendezvény népszerűsítése
– különféle bejelentések esetén
– kedvezmények, időkorlátos ajánlatok, akciók promótálására