Az Instagram alapok elsajátítása elengedhetetlen abban az esetben, ha ez a fő kommunikációs platformod. Mivel egyszerűen szerezhetsz követőket, ezért érdemes hangsúlyt fektetned arra, hogy hogyan inspirálj és vonzz be másokat. Íme néhány alapvető tipp, hogyan közvetítsen az Instagram feed-ed pozitív üzeneteket és miként tudod elérni ezzel egyszerűen a követőidet.
Instagram alapok – inspiráció és folyamatosság a kulcs
Sokan csak azért pörgetik az Instagramot, hogy motivációt kapjanak akár a vállalkozásuk indításához, akár a váltáshoz. Egy jól eltalált üzleti tipp, gondolat vagy kép könnyen kiválthat lájkokat, kommenteket, sőt akár megosztásokat is, így ezeket is bátran alkalmazhatod az Instagram feed-edben. Fontos, hogy ezek a tartalmak tükrözzék a márkád értékeit, és összhangban legyenek az üzeneteddel, valamint pozitív tartalmat adjanak át.
A sikeres Instagram alapok másik alapköve a következetesség és a folyamatos posztolás. Nem számít, hogy napi egy, vagy heti három posztot készítesz, a lényeg, hogy tartsd a rendszerességet, és csak nagyon különleges esetben térj el előtt. Az algoritmus örül neki és elismeri, ha aktív vagy, és a követőid is számítanak rá, hogy megjelenjenek az új tartalmaid. Ha egyszerre több posztot készítesz, időzítsd őket, hogy egyenletesen jelenjenek meg, ne kerüljön ki belőlük túl sok egyidőben.
Az Instagram alapok része az üzleti profil
Ha komolyan gondolod az Instagram alapokat, akkor fontos, hogy létrehozz egy üzleti profilt. Ennek segítségével:
- Statisztikákat készíthetsz, hogy mikor voltak aktívak a követőid, melyik hashtag vált be, és hogy melyik posztod volt a legsikeresebb.
- Összekapcsolhatod a Facebook oldaladdal, és időt spórolhatsz meg az automatikus megosztással.
- Könnyedén kiemelheted a hirdetéseidet, és pontosan célozhatsz a potenciális vásárlókra.
Ahhoz, hogy beállítsd ezt, egy egyszerű átállításra van csak szükséged: az Instagram profilod beállításai között keresd a „Fiók átváltása üzleti fiókra” lehetőséget. Ezzel szintén az Instagram feed-ed pozitív oldalát tudod megmutatni a követőid számára.
Arculat és kapcsolatépítés
Az Instagram tulajdonképpen a vizuális ingerekre alapuló platform, így a feed-ed megjelenése is kulcsfontosságú. Alakíts ki egy egységes színvilágot, használd következetesen a logódat, betűtípusaidat, és minden alkalommal figyelj a képek minőségére. Erre remek példa az Online Akadémia Instagram oldala, ahol a kék árnyalatait és a narancsot használjuk leginkább, valamint a kockás formák kerülnek előtérbe a kreatívok megalkotása során.
Emellett pedig érdemes hangsúlyt fektetned a privát üzenetek megválaszolására is. Ez ugyanis az Instagram egyik legerősebb interakciós formája. Ha a követőiddel aktív kapcsolatot tartasz, az algoritmus előrébb sorolja a tartalmaidat a számukra.
Hogy tud segíteni ebben az Online Akadémia?
Fontos, hogy stratégiában gondolkozz és ne akarj mindent, egyszerre megvalósítani. Ehhez nyújt segítséget az Online Akadémia Instagram mesterkurzusa, ahol megmutatjuk, hogy hogyan légy következetes, hogyan légy önmagad és hogyan alakíts ki valódi kapcsolatot a követőiddel.
Itt megtanulhatod, hogy mi szükséges a sikeres jelenléthez. Nem hiába mesterkurzus, átfogó ismeretet szerzel majd, A-Z-ig lefedjük a témát és egy kérdés sem marad megválaszolatlanul.
Mindezt gyakorlatias szemlélettel, hogy azonnal tudd, hogy milyen lépéseket szükséges megtenned.
Sőt, ezután már azt is látni fogod, hogy egyes oldalak miért működnek, mások meg miért nem. Válaszd a tanfolyamunkat és varázsolj pozitív Instagram feed-et rövid idő alatt!