Manapság már nem tudod úgy megnyitni egyik közösségi média platformot sem, hogy ne találkoznál influencer marketinggel. Mit takar tulajdonképpen ez a kifejezés? Kik azok az influencerek? Miért hasznosak ők a számunkra? Hogyan lehet jól használni őket egy marketingkampány során? Ezeket a kérdéseket mind megválaszoljuk most ebben a cikkben és megmutatjuk, hogyan profitálhatsz belőlük.
Influencer – befolyásoló karakter
Az „influencer” kifejezés az angol influence szóból származik, ami befolyásolást jelent. Ezeket a személyeket befolyásoló embereknek hívják, akik hatással vannak a környezetükre. Ők azok a hírességek vagy átlagemberek, akik több social media felületen is jelen vannak, és nem ritkán több százezres vagy több milliós a követőtáboruk. Nem nevezzük őket klasszikus sztároknak, bár az utóbbi időben már a színészek és egyéb celebritások is előszeretettel használják magukra ezt a kifejezést. Magyarországon ilyen például Whisper Ton vagy Viszkok Fruzsina, hogy a legnagyobbakat említsük, külföldön pedig Khaby Lame, aki a TikTok koronázatlan királya.
Ők azok az érdekes emberek, akiket valamiért követnek. Vagy olyan tartalmakat osztanak meg, ami egyedi, vagy olyan módon kommunikálnak, ahogy senki, vagy olyan témákat boncolgatnak, amik nem hétköznapiak. Ezeket a véleményvezér személyeket szokták felkérni különböző márkák arra, hogy segítsenek nekik a termékük vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében. Ez maga az influencer marketing.
Miért érdemes használni az influencer marketinget? Az influencerek tulajdonképpen a social media egyeduralkodói, hiszen számtalan követővel rendelkeznek, akiket nagyon könnyedén elérnek. Óriási tömegeket tudnak megszólítani egy-egy poszttal vagy bejelentkezéssel. A követők szinte vakon bíznak bennük, hiszen az influencerek hozzájuk szólnak, törődnek velük, becézgetik őket, amitől személyessé válik az egész „kapcsolat”. Ettől lett olyan népszerű az influencer marketing, ezért használják a cégek előszeretettel a kampányaik során ezt az értékesítési formát.
Mielőtt belevágnál egy influencer marketing kampányba érdemes körbejárni a témát. Először is, olyan embert kell választani, aki hitelesen tudja képviselni a márkádat. Nem biztos, hogy a legszebb lány lesz a legtökéletesebb az új kalapácsok bemutatására, és az sem biztos, hogy egy férfi lesz a hiteles arca az új krémednek. Fontos a célcsoportod meghatározása, valamint az is, hogy olyan embert találj, akivel jól tudsz együttműködni. Emellett érdemes a követők számára is egy pillantást vetned, ugyanis ezt is könnyen manipulálhatják. Manapság már pár kattintás után tudnak rajongókat venni az influencerek csak azért, hogy több és jobb megbízásokat kapjanak.
Mi a sikeres influencer marketing titka?
- Fontos a szervezettség! Mindig állíts össze stratégiát, mielőtt belevágnál egy kampányba. Fordíts időt a kutatásra!
- Ezután keresd meg a számodra szimpatikus influencert! Ez történhet a közösségi médián vagy ügynökségen keresztül.
- A türelem és a megértés az együttműködés kulcsa! Ápolj jó kapcsolatot az influencerrel és beszéljetek meg minden problémát, ami esetleg felmerül.
- Dolgozz ki egy használható és betartható ütemtervet az influencerrel együtt.
- Ez a marketingeszköz nem a gyorsaságról szól, így idő, még a befektetett összeg megtérül.
Mi az, amit ne várj el az influencer marketingtől?
Ez az együttműködés nem csak a pénzről és a pozitív üzenetekről szól. Igen, lehetnek a termékeidnek hibái, amit akár ki is tudtok hangsúlyozni egy jó posztban vagy videóban. A követőid olyan terméket vagy szolgáltatást keresnek, ami megoldást nyújt a problémájukra. Ha te egy másik emberen keresztül azt hangsúlyozod, hogy ez a tökéletes termék, majd megrendelés után kiderülnek a hibái, az árt a márkád értékének. Kommunikáljatok őszintén, hiszen ez mindkettőtöknek csak a javát szolgálja.
Válaszd az Online Akadémia Influencer marketing tréningjét, ahol egy mikro influencer mondja el a jó együttműködés alapjait. Itt számtalan kérdésre választ kaphatsz, hogy miért jó velük együttműködni, hogy mire kell figyelned egy ilyen kollaboráció során és mutatunk pozitív és negatív példákat is az influencer marketing világából, hogy egyszerűbb legyen a döntés, ha megszületett benned az elhatározás, hogy egy véleményvezérrel dolgozz.