A tökéletes influencer megtalálása nem olyan nehéz. Ha van egy terméked, akkor tisztában vagy a célcsoportjával, azzal, hogy kinek szeretnéd eladni, hogy kiket szeretnél megszólítani vele. Ennek köszönhetően nem olyan nehéz megtalálni a tökéletes véleményvezért. Igen ám, de azért mégis oda kell figyelned pár szempontra, ami alapján zökkenőmentes lehet az együttműködés.
A tökéletes influencer forgalmat generál
Ahhoz, hogy képviselje a termékedet vagy a cégedet a tökéletes influencer, mindenképp tudnod kell, hogy miért is szeretnéd őt alkalmazni. Mi a valódi célod?
- Szeretnél nagyobb médiafigyelmet, esetleg több látogatót a honlapodra?
- Készletkisöprést tartasz vagy egy bizonyos nyereményjátékot promóznál?
- Aktivizálnád a követőtáborod vagy a profitod növelnéd?
- Átadnál pár hasznos információt a rajongóidnak vagy új munkatársakat toborzol?
Amint látod, számtalan lehetőség rejlik egy influencer alkalmazásában, ezért is fontos, hogy a megfelelő embert válaszd ki. Nem mindig az a tökéletes véleményvezér, aki nagy követőtáborral rendelkezik. Mielőtt együttműködést kötnél bárkivel, vizsgáld meg az oldalaikat. Mennyi kommentet kapnak? Ezek negatív vagy pozitív hangvételűek? Kikkel működik együtt? Kikkel mutatkozik? Ezeket a kérdéseket is figyelembe kell venned ahhoz, hogy megtaláld a tökéletes influencert.
A tökéletes influencer több platformon is aktív
A mai világban egy tökéletes influencer több platformon is aktívan posztol. Érdemes ezt is megnézned, hiszen lehet az általad szimpatikusnak tartott véleményvezér csak TikTokon posztol, míg a te vásárlóid inkább az Instagramról vagy a Facebookról érkeznek. Az jó hír, ha mindenhol rendszeresen jelen van, hiszen ilyen esetben nő az elérés száma, aminek köszönhetően a profitod és a hírneved is egyszerűen növelheted.
Ahogy írtam, a követőszám nem mindig mérvadó. Egy mega influencer lehet, hogy több emberhez eljut, azonban egy micro influencer egyszerűbben és gyorsabban aktivizálja a követőtáborát, így hamarabb tehetsz szert új vásárlókra neki köszönhetően. Ez is egy olyan szempont, amit a kiválasztás alatt figyelembe kell venned. A hosszú távú együttműködés mindig jobb, de azért nem kell elkötelezned magad valaki mellett, mert egy egyszerű, nyereményjátékhoz keresel arcot.
Számít a költségvetés is
Az sem mindegy, hogy mennyi pénzt szánnál az adott kampányra. Mielőtt megkeresnél bárkit, aki képviselhetné a cégedet vagy a termékedet, határozd meg a költségvetést. Sokan úgy gondolják, hogy egy influencer megfizetése hatalmas pénz. Ez nem minden esetben igaz, a nagyobb influencerek esetében is vannak olyan posztok, vagy sztorik, amit a kisebb cégek is meg tudnak fizetni. Kérdés, hogy megéri-e neked, ha egy nagyobb követőbázissal rendelkező ember csak egy 24 óráig elérhető sztoriban említ meg téged. Ezt neked kell eldönteni tulajdonképp, hogyan éri meg hirdetni a céged vagy a terméked. Ezt mérlegeld a költségvetés során:
- Maradnál több, micro influencernél, akik teljes erőbedobással hirdetnek, jó áron?
- Inkább a nagyobb nevek tudnák megmutatni a terméked, céged erősségeit akár csak pár posztban vagy egy-egy rövid együttműködés során?
- Összekombinálnád a kettőt és egy teljes kampányt végig vinnél az általad kiválasztott emberekkel?
Válaszd bármelyiket is, a lényeg, hogy a kitűzött célod megvalósítsd az adott kampány során.
Hogy tud segíteni a tökéletes influencer kiválasztásában az Online Akadémia?
Az Online Akadémia tanfolyamai között megtalálhatod az Influencer Marketing Tréninget, ahol minden felmerülő kérdésre választ kaphatsz egy influencertől. Ezalatt pedig megtudhatod, hogy:
- Ki számít influencernek és mi alapján csoportosítjuk őket?
- Miért jó influencerrel együttműködni?
- Hogyan válassz influencert?
- Kinek és milyen kampányoknál lehet hasznos egy ilyen együttműködés?
- Kapcsolatfelvétel, közös munka, mérés, eredmények
- Mi szerepeljen a szerződésébe, mik lehetnek a buktatók?
- Félresiklott együttműködések
- Pozitív példák, kikkel dolgozz
Az Influencer marketing tréning anyaga megtalálható az Instagram Mesterkurzus tananyaga között is.