Hogyan találd meg a tökéletes influencert?

A tökéletes influencer megtalálása nem olyan nehéz. Ha van egy terméked, akkor tisztában vagy a célcsoportjával, azzal, hogy kinek szeretnéd eladni, hogy kiket szeretnél megszólítani vele. Ennek köszönhetően nem olyan nehéz megtalálni a tökéletes véleményvezért. Igen ám, de azért mégis oda kell figyelned pár szempontra, ami alapján zökkenőmentes lehet az együttműködés.

A tökéletes influencer forgalmat generál

Ahhoz, hogy képviselje a termékedet vagy a cégedet a tökéletes influencer, mindenképp tudnod kell, hogy miért is szeretnéd őt alkalmazni. Mi a valódi célod?

  • Szeretnél nagyobb médiafigyelmet, esetleg több látogatót a honlapodra?
  • Készletkisöprést tartasz vagy egy bizonyos nyereményjátékot promóznál?
  • Aktivizálnád a követőtáborod vagy a profitod növelnéd?
  • Átadnál pár hasznos információt a rajongóidnak vagy új munkatársakat toborzol?

Amint látod, számtalan lehetőség rejlik egy influencer alkalmazásában, ezért is fontos, hogy a megfelelő embert válaszd ki. Nem mindig az a tökéletes véleményvezér, aki nagy követőtáborral rendelkezik. Mielőtt együttműködést kötnél bárkivel, vizsgáld meg az oldalaikat. Mennyi kommentet kapnak? Ezek negatív vagy pozitív hangvételűek? Kikkel működik együtt? Kikkel mutatkozik? Ezeket a kérdéseket is figyelembe kell venned ahhoz, hogy megtaláld a tökéletes influencert.

A tökéletes influencer több platformon is aktív

A mai világban egy tökéletes influencer több platformon is aktívan posztol. Érdemes ezt is megnézned, hiszen lehet az általad szimpatikusnak tartott véleményvezér csak TikTokon posztol, míg a te vásárlóid inkább az Instagramról vagy a Facebookról érkeznek. Az jó hír, ha mindenhol rendszeresen jelen van, hiszen ilyen esetben nő az elérés száma, aminek köszönhetően a profitod és a hírneved is egyszerűen növelheted.

Ahogy írtam, a követőszám nem mindig mérvadó. Egy mega influencer lehet, hogy több emberhez eljut, azonban egy micro influencer egyszerűbben és gyorsabban aktivizálja a követőtáborát, így hamarabb tehetsz szert új vásárlókra neki köszönhetően. Ez is egy olyan szempont, amit a kiválasztás alatt figyelembe kell venned. A hosszú távú együttműködés mindig jobb, de azért nem kell elkötelezned magad valaki mellett, mert egy egyszerű, nyereményjátékhoz keresel arcot. 

Számít a költségvetés is

Az sem mindegy, hogy mennyi pénzt szánnál az adott kampányra. Mielőtt megkeresnél bárkit, aki képviselhetné a cégedet vagy a termékedet, határozd meg a költségvetést. Sokan úgy gondolják, hogy egy influencer megfizetése hatalmas pénz. Ez nem minden esetben igaz, a nagyobb influencerek esetében is vannak olyan posztok, vagy sztorik, amit a kisebb cégek is meg tudnak fizetni. Kérdés, hogy megéri-e neked, ha egy nagyobb követőbázissal rendelkező ember csak egy 24 óráig elérhető sztoriban említ meg téged. Ezt neked kell eldönteni tulajdonképp, hogyan éri meg hirdetni a céged vagy a terméked. Ezt mérlegeld a költségvetés során: 

  • Maradnál több, micro influencernél, akik teljes erőbedobással hirdetnek, jó áron?
  • Inkább a nagyobb nevek tudnák megmutatni a terméked, céged erősségeit akár csak pár posztban vagy egy-egy rövid együttműködés során?
  • Összekombinálnád a kettőt és egy teljes kampányt végig vinnél az általad kiválasztott emberekkel?

Válaszd bármelyiket is, a lényeg, hogy a kitűzött célod megvalósítsd az adott kampány során. 

Hogy tud segíteni a tökéletes influencer kiválasztásában az Online Akadémia?

Az Online Akadémia tanfolyamai között megtalálhatod az Influencer Marketing Tréninget, ahol minden felmerülő kérdésre választ kaphatsz egy influencertől. Ezalatt pedig megtudhatod, hogy:

  • Ki számít influencernek és mi alapján csoportosítjuk őket?
  • Miért jó influencerrel együttműködni?
  • Hogyan válassz influencert?
  • Kinek és milyen kampányoknál lehet hasznos egy ilyen együttműködés?
  • Kapcsolatfelvétel, közös munka, mérés, eredmények
  • Mi szerepeljen a szerződésébe, mik lehetnek a buktatók?
  • Félresiklott együttműködések
  • Pozitív példák, kikkel dolgozz

Az Influencer marketing tréning anyaga megtalálható az Instagram Mesterkurzus tananyaga között is.

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.