Hírlevél stratégia – mikor küldjél és mennyit?

A hírlevél stratégiát jól át kell gondolnod. Nem mindegy a mennyisége, sőt az sem, hogy milyen gyakran és mikor küldöd ki. Minden szektorhoz más és más tartozik, mi most egy általános leírást mutatunk arról, hogyan érdemes ezt jól csinálni.

Hírlevél stratégia – a kevesebb néha több

A hírlevél stratégia során meghatározod azt, hogy hány darab hírlevelet fogsz kiküldeni egy adott hónap során. Több cég úgy gondolja, hogy a napi egy alapvetően nem sok, és ez mondjuk az utazási irodák esetében így is van, de legtöbbször ez leiratkozással jár. Gondolj csak bele: veszel egy fűnyírót és naponta kapnál tippeket, trükköket, plusz alkatrész ajánlatokat még akkor is, amikor mondjuk tél van. Szezonális termék esetén sem szabad abbahagyni a marketinget, de jól meg kell gondolni az időzítést és a témát. A heti egy, maximum két hírlevél beválhat, de még a három is talán beleférhet. Minden hónap elején tervezd meg, hogy mit és hogyan fogsz kiküldeni. Számolj azzal például, ha új terméket vezetsz be, vagy akciód lesz, de gondolj például a rendszeres információkra is. Ha ezt a hírlevél stratégiát követed, akkor nem lehet baj.

Hírlevél stratégia – fontos az időpont

A hírlevél stratégia eleme az is, hogy milyen időpontban küldöd ki ezeket a hírleveleket. Ehhez azonban teszteket kell végezned. Ez lehet A/B teszt is, ami általában egy kis tartalom eltérést is jelenthet, de ebben az esetben csak más időpontban küldd ki ugyanazt a levelet. Minimum 2-3 héten keresztül, de inkább egy hónapon keresztül kell minden egyes leveledet így kiküldened. Ezután, ha megnézed a statisztikákat, egészen biztosan látod majd a különbséget. Legtöbb esetben azonban a reggeli órákra, 7-8 közé szokták időzíteni a hírleveleket, valamint a déli és a kora esti órákra. Ilyenkor olvassák legtöbben a privát leveleiket, természetesen B2B hírlevelek esetén más a helyzet.

Ha egy vállalkozásnak küldesz hírlevelet akkor szintén jöhetnek a tesztek, valamint arra is figyelned kell, hogy ők valószínűleg kicsit korábban kelnek, és kicsit később végeznek, mint a munkavállalóik, akiknek B2C leveleket küldesz. Ilyen esetben a 6-7 óra lehet reggel az ideális, este pedig 6-7 között is még bőven olvasnak e-maileket. A legjobb, ha tesztelsz és az eredmények alapján időzíted a leveleidet. Ez is a hírlevél stratégia fontos része.

A szöveg hosszúsága is fontos

Sokan úgy gondolják, hogy a hírlevélben litániát kell írni. Persze, fontos, hogy egy új termék esetén mindent leírj, de inkább csinálj hozzá egy jó landing oldalt, ahol mindent információ megtalálható, és ahová át tudod irányítani a forgalmat. Egy jó hírlevél az rövid, lényegre törő és tényleg csak azokat az információkat tartalmazza, ami felkelti a vásárlóid figyelmét. Nem kell túlzásba esni, annyi a lényeg, hogy 2-3 bekezdésben leírd a lényeget. Ha webshopod van, akkor lehet benne termék, ha akciós valami, akkor abból is a legnépszerűbbeket tedd be, valamint egyszerű hírlevél esetén is legyen valami olyan, ami megfogja az olvasót, és kattintásra készteti. 

Mi kell a jó hírlevélhez?A jó hírlevélhez az Online Akadémia csapata kell. Több éves tapasztalatunk van abban, hogyan és mikor kell kiküldeni a hírleveleket, valamint odafigyelünk a szöveg milyenségére és hosszúságára is természetesen. Emellett pedig legyen szó bármilyen hírlevélküldő szoftverről, gyorsan elsajátítjuk a kezelését. A legnépszerűbbeket természetesen ismerjük, az újdonságokat pedig a mindennapi rutinunkba építjük. A hírlevél stratégia pedig a vérünkben van, így keress bennünket bizalommal, ha szeretnéd ilyen módon is, hatékonyan elérni a követőidet, vásárlóidat!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .