A hírlevél stratégiád megalkotása során figyelembe kell venned azt is, hogy kinek kommunikálsz. A B2B levelekkel a partnereiddel mélyítheted el a kapcsolatodat, míg a B2C hírlevelek a fogyasztóknak szólnak, akik a bevételed növekedéséért felelnek. Van-e a két csoport fontossági sorrend vagy mindkettőjük felé érdemes minden esetben kommunikálni? Lássuk, mik az alapok a tökéletes hírlevél stratégiához!
Hírlevél stratégia – így kommunikálj cégekkel
A hírlevél stratégiával nemcsak a vásárlóknak, hanem cégeknek is kommunikálhatsz. Mindenképp külön kell választani őket, hiszen más-más információkkal szolgálsz a számukra. Megoszthatod velük például:
- új termék vagy szolgáltatás kerül a portfóliódba, amit ők kedvezményesen vásárolhatnak meg
- egy-egy termék elfogyott, fejlesztésre szorul
- partnertalálkozót tartasz, ahová várod őket
- változás történt a céged vezetésében
- sikeres üzletkötések, fejlesztések
A fentiek mind olyan hírlevél stratégiát igényelnek, amelyek nem az eladásról, hanem inkább az elköteleződésről szólnak. Ugyan, ha viszonteladókkal rendelkezel, akkor fontos, hogy számukra milyen kedvezményeket biztosítasz, azonban a személyes találkozások, a változások, valamint az új termékek azok, amik „maradásra” bírják őket. Minden esetben ügyelj, hogy megfelelő legyen a kommunikáció, ne haverkodós, hanem inkább tiszteletet sugárzó, de mégis könnyed. Ne az erőlködésről szóljon a hírleveled, hanem arról, hogy mit tudsz adni a számukra, mit garantálsz, ha veled tartanak.
Hírlevél stratégia – a vásárlókkal való kommunikáció is elengedhetetlen
Hírlevél stratégia szempontjából fontos, hogy a vásárlókat is megszólítsd, hiszen belőlük élsz, tőlük kapod a bevételed nagy részét. A viszonteladók is generálnak természetesen eladásokat, de ott kevesebb a nyereség, hiszen számukra nyomott áron adod a termékeket/szolgáltatásokat. Miről tudod a vevőket tájékoztatni?
- Új termék/szolgáltatás bevezetése
- Kedvezményes időszakok
- Hírek a céggel kapcsolatban
- Rövid információk, amik a termékekhez/szolgáltatásodhoz kapcsolódnak
- Változások cégszinten
Jól láthatod, hogy nagyon hasonlóak a témák, amire B2C hírlevél stratégiát építhetsz. A vásárlók számára fontos a vizualitás. Míg a cégeknél inkább a szöveg, annak a tartalma az, ami megfogja őket, a vásárlók inkább a képekre, videókra kattintanak, amik könnyedén megfogják őket. Itt is érdemes az elosztásra, a szöveg tartalmára figyelned, de jóval kevesebbet olvasnak. Velük lehet humorosan is közölni a dolgokat, nem kell mindent nagyon komolyan leírni, viszont fontos, hogy a szakszavakat kerüld. A lényeg, hogy az információ átmenjen, és minél egyszerűbben fogalmazz.
Melyikük a fontosabb?
A hírlevél stratégia szempontjából mindkét csoport ugyanolyan fontos. A vevőid azért, mert belőlük élsz, belőlük lesz bevételed és nyereséged, ők azok, akik pozitív hozzáállással és vásárlással felemelhetik a cégedet. A partnereknek küldött levelek pedig azért elengedhetetlenek, mert ők azok, akik öregbítik a te céged hírnevét, ők azok, akik megbíznak benned és továbbadják a termékeidet egy viszonteladói rendszeren keresztül, valamint ők is bevételt generálnak. Mindkét célcsoport más és más kommunikációt érdemel, ezért kell hangsúlyt fektetni a szövegekre, az időzítésre és az üzenetekre.
Miben tudunk mi segíteni?
Mi az Online Akadémia csapatánál biztosítunk téged arról, hogy egy olyan hírlevél stratégiát teszünk össze a számodra, amely tökéletesen tükrözi a céged arculatát. Lehet szó B2B vagy B2C hírlevelekről, összeállítjuk a tartalmat, megfelelő képekkel, videókkal és ki is küldjük a felépített listád számára.
Egy külön szerelem gyerekünk az e-mail kampányok felépítése. Vállalunk általános kommunikációt is, tehát közösségi edukációt, értékesítést stb., de külön öröm, ha ezt kampányban tehetjük meg, amivel több feliratkozót is gyűjtünk + értékesítünk is egy kifejezett szolgáltatást/terméket. Keress bennünket bátran és valósítsuk meg együtt a céljaidat egy szuper hírlevél stratégián keresztül!