Hatékony stratégia – így tökéletesítheted a posztolásod a social mediában

A hatékony stratégia elemei az érdekes és fogyasztható posztok, amik érdeklik a célközönséged. Azzal, hogy megtanulod, hogyan kell hasznos és időtálló tartalmat gyártani a követőidnek és egyszerűen eladhatod a terméked vagy szolgáltatásod. Milyen egy jó poszt és hogyan tudod tökéletesíteni a meglévő tudásod?

A hatékony stratégia része a kreatív tartalom, amire szívesen kattintanak

Egy hatékony stratégia a social mediában könnyedén begyűjthet új vevőket, valamint felkeltheti a régiek érdeklődését is. Ezért is roppant fontos az, hogy milyen tartalmakkal készülsz a korábbi vagy leendő vásárlóid számára. Ennek a legfontosabb alapja a kreatív tartalom, ami megragadja a figyelmüket. Minden bejegyzésbe tegyél valami figyelemfelkeltő képet, videót, esetleg GIF-et, amivel tudnak azonosulni. Fontos, hogy ez színvonalas legyen, még akkor is, ha mondjuk humoros tárgyak árulásával keresed a kenyered. Kerüld azokat a bejegyzéseket, amik nem mutatnak jó példát a vállalkozásodról. Egy-egy polgárpukkasztó vagy eltérő poszt belefér, de ne vidd túlzásba ezek használatát sem. 

Fontos még, hogy hívd fel a követőid figyelmét valamilyen cselekvésre. Ossz meg cikkeket, blogbejegyzéseket az oldaladról, vagy adj meg egy hivatkozást, ahol kitölthetik a kívánt kérdőívet, amit a posztban ismertetsz. Kell az interakció, a kérdések, a vélemények kifejtése, ami alapján közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy megtudd, mire vágynak. Legyenek gyakoriak ezek a bejegyzések, de csak az esetek 80%-ban használd őket. Ha hirdetéseket is kezelsz a social mediában, akkor egy meglévő poszthoz is tudsz például olyan gombot társítani, ahol elérnek, vagy ahol időpontot tudnak foglalni.

A hatékony stratégia nem működik a célközönség ismerete nélkül

Mielőtt elkezdenél minden előzmény és tudás nélkül posztolni, érdemes egy hatékony stratégia kialakításához tudnod, hogy kik alkotják a célközönségedet. Ehhez meg kell határoznod előzetesen a célközönséged, amelyhez piackutatás szükséges. Ez azért nem elhanyagolható tényező, hiszen ezáltal célba találhatnak a hirdetéseid, valamint olyan embereknek tudsz értékes tartalmat biztosítani, akiket érdekelsz. Tudd meg, hogy ki az, akinek a terméked és szolgáltatásod szól, így utána indulhat a tartalmas posztok készítése! Hirdetések futtatásához is ugyanerre a taktikára lesz szükséged, ott is érdemes több célcsoportban meghirdetni az adott terméket vagy szolgáltatást.

Ami még fontos lehet, hogy olyan kreatívot használj minden esetben, ami illik a márkádhoz, visszatükrözi az arculati elemeket. Egyszerű, jól értelmezhető posztokat tegyél közzé, amik megfelelnek az alábbi pontoknak: 

  • A színséma legyen letisztult és egységes, tükrözze a márkád értékét. Mindig az arculathoz illő sablont használd a social media posztjaid alapjának, így fogják megismerni a szolgáltatásod vagy a terméked.
  • Használj jellegzetes képeket, amiket te is szívesen nézegetnél a social mediában. Az elmosódott, más vízjelével ellátott fotói nem adnak majd hiteles képet rólad, ezeket mindenképp mellőzd.
  • Rövid, tömör és hatásos megfogalmazásra törekedj. Legyen tartalmas, érdekes, edukatív, amit megosztasz, valamint használj kérdéseket, felszólításokat (CTA-t), amellyel aktivitást generálsz!

Hogyan tudod elsajátítani ezt a tudást?

Számtalan olyan tanfolyamot kínálnak már online, ahol megtanulhatsz hatékonyan és könnyedén posztolni. Az Online Akadémiánál a Posztolj Profin Mesterkurzus az, amelynek keretein belül olyan gyakorlatias szemléletű, kézzelfogható tudást kapsz, ahol a fókusz a hiteles, stratégián alapuló tervezés és kivitelezés elsajátításán lesz, mert ezzel garantáljuk számodra, hogy az online kommunikációd és jelenléted rekordsebességgel ugrik a következő szintre.

Mit érdemes tudni erről a tanfolyamról?

  • Több neves szakértő tart előadást, amellyel közelebb kerülhetsz a remek posztok elkészítéséhez: brandépítés, szövegírás, Canva kreatív készítés, és a különböző felületek bemutatása, stratégia készítés: Instagramra, Facebookra, TikTokra, LinkedInre.
  • Örök hozzáférést biztosítunk a tanfolyamhoz videós formában. 
  • Rugalmas tanulási felületen sajátíthatod el a tudást, amit bárhonnan elérhetsz.
  • Rövid és érthető anyagokkal készülünk, melybe gyakorlati lépéseket is tettünk. 
  • Bármikor visszanézheted a már egyszer lejátszott részeket, ha valami nem lenne elsőre érthető.

Jelentkezz még ma erre a tanfolyamra és tanuld meg a social media kommunikáció minden apró mozzanatát!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .