FIGYELEM! Elérkezett a karácsonyi kampányok ideje!

Sok helyen már október elején csillogó díszeket árulnak, azt hiszem nyugodtan állíthatjuk, hogy november végével hivatalosan beindul a karácsonyi szezon. Ez az év legsűrűbb időszaka, amit nemcsak magánemberként, hanem vállalkozóként is tapasztalhatunk. Az ünnepi szezon hivatalosan a Black Friday végével kezdődik, éppen ezért érdemes már novemberben pontosan kitalálni és megtervezni a karácsonyi kampányokat.  

A karácsonyi időszak több szempontból is különleges, éppen ezért, ha vállalkozó vagy, mindenképpen érdemes ilyenkor aktívan kommunikálni, plusz tartalmakkal jelen lenni, extra ajánlatokkal és különleges akciókkal készülni. Mindezek mögött természetesen egy jól megtervezett stratégia áll. Még van egy kis időd, ne habozz a tervezéssel!

Fontos az időzítés: mikor startoljon a kampány?

Szerencséd van, még időben vagy! Innentől kezdve azonban nem érdemes túl sokáig halasztani a dolgot. A november tökéletes időszak arra, hogy kitaláld és megtervezd, pontosan milyen karácsonyi kampányt szeretnél megvalósítani. Bár sokan korainak tartják, november második felében már bőven elkezdődhetnek az előkészületek, a Black Friday végével pedig hivatalosan is elstartolhat a kampány!

A karácsonyi kampány két kulcseleme

Egy alaposan átgondolt és jól megtervezett karácsonyi kampány csodákra képes! Ugyanakkor érdemes arra is gondolni, hogy ilyenkor extrán sokan hirdetnek, vagyis muszáj valahogyan kitűnni a tömegből és a zajból. Erre két tökéletes eszköz van. Az első nagyon fontos lépés, hogy képesek legyünk aktivizálni a célpiacot és eljuttatni a közönséghez a legfontosabb üzenetet. A második, szintén lényeges elem pedig, hogy használjuk ki a lehetőséget és kapcsolódjunk a közösségünkkel, a vásárlóinkkal! E két faktor egyesítésével biztosan szuper hónapot, sőt évet fogsz zárni.

Ötletek a karácsonyi kampányhoz

Bár sokan időben nekiállnak a tervezésnek, a végén mégis kicsúsznak az időből. Ennek hátterében gyakran az a probléma áll, hogy nem tudják pontosan, mivel lenne érdemes készülni a szezonra, december közepén pedig jön a kapkodás és az ezzel járó stressz. Hogy ezt elkerüljük, jöjjön most néhány ötlet, ami segíthet a tervezésben:

  • ingyenes szállítás
  • meglepetés a törzsvásárlóknak
  • ingyenes letölthető sablonok (pl: ajándékötlet lista)
  • egyedi csomagajánlatok
  • limitált ünnepi ajándékcsomagok
  • karácsonyi nyereményjáték
  • egyedi karácsonyi csomagolás
  • jolly joker ajándékutalvány
  • karácsonyi kihívás
  • virtuális adventi naptár

Karácsonyi kampány = kommunikáció 

Természetesen egy jó kampány elengedhetetlen része, hogy a különböző közösségi média platformokon is aktívak legyünk és folyamatosan kommunikáljunk. Ha korábbi évben volt már karácsonyi kampányod, nézd meg, elemezed ki az eredményeket: mi az, ami működött, milyen tartalmakat szerettek nagyon és mi volt az, ami egyáltalán nem érte el a kellő hatást. Ha ez az első kampányod, gyűjts össze minél több ötletet, hogy legyen miből válogatni! Jó lehet például egy személyesebb hangvételű karácsonyi posztsorozat készítése vagy az egyedi ünnepi ajánlatok bemutatása. Szintén szuper ötlet az adventi kalendáriumot valamilyen formában átültetni ezekre a platformokra. Ez lehet egyfajta kihívás is, amihez tudnak csatlakozni a követők is, ezzel pedig máris megvalósítottuk a célpiac aktivizálást és jó eséllyel a közösséghez való kapcsolódást is.

A karácsonyi kampányod hirdetéseit tervezed? EZT AZ 5 DOLGOT, mindenképp tedd meg a tervezés során!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .