A hatékony feliratkozó szerzés akkor működhet, ha megfelelően próbálod aktivitásra bírni azokat az embereket, akik érdeklődnek a terméked/szolgáltatásod iránt. Ez egy komplex folyamat, amely tervezéssel kezdődik és az első hírlevél kiküldéséig tart. Mit kell tenned ahhoz, hogy folyamatos legyen a feliratkozó szerzésed?
Feliratkozó szerzés hatékonyan – hogyan kezdd el?
A feliratkozó szerzés hatékonyan akkor történik, ha olyan hirdetéseket hozol létre, amik vonzzák az új embereket. Az egész úgy kezdődik, hogy egy gyanútlan felhasználó böngészi például a Facebookot vagy az Instagramot, ahol egyszer csak megjelenik előtte egy hirdetés, amit te készítettél. Ebben valami olyat ígérsz neki, ami megoldja a problémáját, ezáltal pedig felkelti az érdeklődését a terméked vagy a szolgáltatásod. Rákattint a hirdetésre, ami átviszi egy feliratkozó oldalra, ahol megadja az e-mail címét, és kap valami olyat, ami elköteleződést vált ki belőle, így rendszeres olvasód/vásárlód lesz.
Röviden így tudod megoldani a feliratkozószerzést hatékonyan. Azonban ahogy te is látod, mindig kell valami csali, valami olyan tartalom, ami megfogja a nézelődőket. Persze, követheted a klasszikus módszer is, ami a „gyere, iratkozz fel a hírlevelünkre, mert rengeteg hasznos tartalommal, meg kedvezményekkel várunk”, azonban ez kevésbé szokott hatásos lenni. Ezért érdemes adnod egy kis tudást, vagy kedvezményt, ami minden esetben hasznos lehet.
Feliratkozó szerzés hatékonyan – mi legyen a csali?
A feliratkozó szerzés hatékonyan akkor működik, ha előre eltervezed az egészet. Már azzal is sokat teszel az új feliratkozókért, ha egy gyönyörű hirdetést hozol létre, de amíg nincs hozzáadott tartalom, addig nincsenek új emberek. Mivel tudod őket meggyőzni, hogy megadják az e-mail címüket?
- Küldj nekik egy PDF-et vagy egy oktatóvideót a termékedről/szolgáltatásodról. Ez a legtöbbször beválik, hiszen ki ne szeretne ingyen tudást kapni. Ebben kifejthetsz egy kisebb részletet, hogy miért is hasznos az adott dolog, és ösztönzheted arra, hogy esetleg vásárolja meg a teljes tudnivalókat most, kedvezményes áron. Win-win helyzet.
- Adhatsz neki egy listát, ami mondjuk szükséges ahhoz, hogy fejlődjön a vállalkozása. Vagy egy lista arról, hogyan lehet tökéletesen esküvőt szervezni. Esetleg arról, hogy mik azok a támpontok, ami alapján megcsinálhatja az első horgolt állatkáját. Bármi, ami segíthet neki az elindulásban, és utána maradásra bírja.
- Küldhetsz neki tesztet is, akár a személyiségéről, akár arról, hogy milyen táplálékkiegészítőt kéne használnia, vagy arról is, hogy melyik szín illik hozzá. Remekül használható ez is, hogy továbbra is érdeklődjön a céged vagy a szolgáltatásod/terméked iránt.
- A csali lehet egy e-book, vagy egy webinárium is, amiből szintén hasznos információkat tudhat meg. Küldhetsz akár a meglévő könyvedből is egy fejezetet, amit mondjuk érdekesnek tartasz és úgy gondolod, hogy felkelti az érdeklődését a jövendőbeli vásárlóidnak.
Az elengedhetetlen feliratkozó oldal
Ahhoz, hogy az új érdeklődőd fel tudjon iratkozni, szüksége lesz egy oldalra, ahol megadhatja az adatait. Ez a landing page egy rendkívül egyszerű felületű oldal, amit tényleg csak arra használsz, hogy információt gyűjtesz. Nem kell túlcsicsázni, elég egy logó, esetleg a márkád színei, valamint a terméked/szolgáltatásod, amit az e-mailért cserébe kínálsz. Szükséged lesz még egy gombra is, amivel kifejezheti a látogató, hogy tényleg szeretné ezt az ingyenes terméket/kedvezményt megkapni, és nem csak úgy véletlenül kitöltötte az adatait. Ha ezzel végzett, akkor eljut majd egy köszönő oldalra, ahol gratulálhatsz neki, és leírhatod, hogy épp most fogja megkapni azt, amire eddig vágyott. Itt érdemes még felbátorítani arra is, hogy esetleg kövessen be a social media felületeiden, ahol számtalan hasznos információt találhat, valamint biztosítanod arról, hogy mennyire jó döntés hozott. Ezután pedig már küldheted is ki neki az első hírlevelet, amit remélhetőleg több 100 követ majd.
Hogy tud ebben neked segíteni az Online Akadémia?
Az Online Akadémia Kampánytervező Tréningjén számtalan hasznos információval látunk el többek között a feliratkozó szerzéssel kapcsolatban is. A közel 1.5 órás videóban felkészítünk a kampányod “csali” időszakára, az értékesítésre, és az esetleges záró, downsell kampányra. Mind a 3 szakaszon végigvezetünk és segítünk abban, hogy milyen feladatokat, hogyan láss el/ szervezz ki, hogy egy eredményes kampányt zárj majd 4-6 hét múlva. A munkánkat segíti a 28 oldalas munkafüzet, amiben minden egyes leckéhez találsz megválaszolandó kérdéseket és feladatokat. Tartalmas és hasznos anyag, az biztos, de a segítségével már könnyedén elindulhatsz a feliratkozó szerzés útján!