Ha eldöntötted, hogy mostantól tudatosabban fogod kezelni a Facebook hirdetéseidet és egy kidolgozott terv alapján szeretnéd azokat menedzselni, akkor ezeket a beállításokat semmiképp sem szabad kihagynod!
Miért fontosak ezek a technikai beállítások?
Ezek a kihagyhatatlan lépések mind azt szolgálják, hogy amikor elindulnak a hirdetéseid, minden lehetséges módon mérni tudd, hogy mi történik a weboldaladon és adott esetben hol morzsolódnak le az oda irányított emberek a folyamatban. Nagyon fontos, hogy lásd az egész folyamatot, hol akadnak meg a vásárlói útvonalon és adott esetben időben tudj közbelépni!
Kezdjük is az első fontos dologgal:
1. Legyen egy Vállalkozáskezelőd!
Mi is ez egyáltalán és miért van erre szükségünk? A Vállalkozáskezelő tulajdonképpen egy olyan rendszer, ami egységbe foglalja az összes üzleti objektumodat, pl.: Facebook oldala(i)dat, Hirdetéskezelő fiókodat, Facebook pixeledet, Katalógusodat (ha webshopod van). Ez azért is jó, mert mindent egyben tudsz kezelni, ráadásul, ha épp valakinek kiszerveznéd a munkát, pl. a hirdetéskezelést, akkor itt azonnal tudsz neki hozzáférést adni minden szükséges elemhez.
Ezen a linken megtalálod lépésről lépésre, hogyan tudsz ilyet magadnak létrehozni, ha még nem rendelkezel Vállalkozáskezelővel!
2. Facebook üzleti oldal összekapcsolása
Ha már elkészültél a Vállalkozáskezelőddel, akkor nincs más hátra, mint hogy a meglévő üzleti Facebook oldaladat felvedd ide. Ezt pedig a bal oldali menü Fiókok menüpont Oldalak alatt tudod megtenni. Mielőtt ezt megtennéd, ellenőrizd le, hogy az üzleti Facebook oldalad és az üzleti Instagram fiókod össze van-e kapcsolva. Mindenképp csak ezután add hozzá a Vállalkozákezelődhöz a Facebook oldaladat és a 2 üzleti oldal összekapcsolása miatt automatikusan tudsz majd mindkét platformon az üzleti fiókod nevében hirdetni. Ehhez itt találsz egy súgót.
3. Hirdetési fiók összekapcsolása / létrehozása
Haladjunk sorban a többi teendővel! Ezután 2 választásod van attól függően, hogy már rendelkezel-e hirdetéskezelő fiókkal, vagy nem. Ha már van ilyen fiókod és továbbra is ezen belül szeretnél hirdetni, akkor annyi a dolgod, hogy a már meglévő hirdetési fiókod felveszed a Vállalkozáskezelő fiókodba. Ezt pedig hasonlóan az előzőhöz a Fiókok menüpont alatt, de már a Hirdetési fiókok alatt tudod megtenni. Ugyanezen a felületen tudsz egy teljesen új hirdetési fiókot is létrehozni. Ehhez szintén adok egy súgót itt.
4. Mérések – Facebook pixel és konverziós API
Elérkeztünk a legfontosabb lépéshez, ugyanis a mérések beállítása nélkül hiába indítasz el hirdetéseket, nem nagyon fogod érteni, hogy mi történik a hirdetések elindulása után és legfőképp, hogy milyen események töltődnek be a weboldaladon! 2023 nyarától valószínűsíthető, hogy ki fogják vezetni a Facebook pixel alapú mérést és a konverziós API alapú mérést teszik kötelezővé. Így az a legoptimálisabb eset, ha mindkettő beállítod már. Ehhez itt és itt találsz további segítséget.
5. Domain hitelesítés
Ezt a beállítást az iOS14 bevezetése óta kötelező megtennünk, illetve igazolni a Facebook felé, hogy valóban mi vagyunk a domain tulajdonosai, ahol méréseket szeretnénk végezni. Ehhez szintén találsz egy útmutatót ezen a linken.
6. Események konfigurálása
Vagyis a domain hitelesítés után priorizáljuk, hogy az egyes, weboldalon történő eseményeknek mekkora súlyuk van. Pl. egy webshop esetében nyilván a vásárlás lesz a legmagasabb prioritású esemény, de egy szolgáltatás alapú vállalkozó esetében már valamilyen egyéni konverzió lesz sokkal mérvadóbb. Ennek a beállításához itt találsz további segítséget.
Ha ezekkel megvagy, akkor a bonyolultabb feladatokkal már el is készültél a hirdetéseid elindulása előtt! A következő feladat már csak az, hogy a lehető legrelevánsabb hirdetést összerakd a célközönségednek. Ebben is segítünk további tippekkel, nézz körül a blogon!