A Facebook hirdetések optimalizációja azért is fontos, hogy ne gondoljunk az itt elköltött összegre kidobott pénzként. Minden esetben érdemes odafigyelni arra, hogyan és miként tudunk jól beállítani egy-egy social media hirdetést, ám mivel a Facebook felhasználók száma a legtöbb jelenleg hazánkban, ezért ezzel foglalkozunk.
Facebook hirdetések optimalizációja – miért a Facebook?
Érdemes egy kicsi kitekintéssel kezdeni a Facebook hirdetések optimalizációját. Az utóbbi időben több célcsoportban is hódít a TikTok, az Instagram pedig már régóta próbálja letaszítani a trónjáról a Facebookot, ám úgy tűnik, ez még nem sikerült neki. Jelenleg a Facebook 3,1 milliárd aktív felhasználót számol havonta, ami nem kis szám.
Hazánkban ez a szám 5,8 millió embert jelent, ráadásul az sem elhanyagolható tényező, hogy a Facebook hirdetéskezelőből már nem csak erre a social media platformra oszthatunk meg posztokat. Fejlődik a mesterséges intelligencia is, így nagy esély van rá, hogy a Facebook, vagyis most már Meta berkein belül is hamarosan láthatunk ezzel kapcsolatban előrelépést. Addig pedig használhatjuk az olyan kiváló viselkedésfigyelő kiegészítőket, mint a Facebook pixel és az API.
Facebook hirdetések optimalizációja – tesztelés a hatékonyság kulcsa
A Facebook hirdetések optimalizációja a tesztelésnél kezdődik. Igen, fontos a szöveg, a kép, a mondandó, de ezek előtt jár az A/B tesztelés, ami egy remek visszajelzés a számodra. Más képpel, szöveggel, célközönséggel érdemes kísérletezni, akár színekkel, mondanivalóval is játszhatsz, a lényeg, hogy mindig legyen valami új a tarsolyodban. Ha ezeket elindítod minimális költséggel, akkor nagyon jó visszajelzést kaphatsz arról, hogy mi az, ami beválik, és mi az, ami nem.
Sokan csak az elköltött összeget nézik meg, és úgy gondolják, hogy az lesz számukra a megfelelő hirdetés, amiért keveset kell fizetni. Ez sajnos nem igaz, számtalan olyan indok és összetevő lehet egy-egy hirdetésben, ami hatékonnyá varázsolja azt. Mindig alaposan elemezd ki a tesztek után az eredményeket és a későbbiek során már tudni fogod, hogy mi az, amire a követőid kattintanak. Itt kezdődik a Facebook hirdetések optimalizációja.
Facebook hirdetések optimalizációja – építkezz a kudarcból
Igen, a Facebook hirdetések optimalizációja sok-sok kudarccal is járhat. Kétféleképpen foghatod a veszteséges kampányok kimenetelét: az egyik, a negatív változat, az, hogy ez csak ablakon kidobott pénz volt. Rá se nézel a statisztikákra, nem vizsgálod meg a helyzetet, nem tesztelsz, csak látod, hogy elköltöttél egy csomó pénz, mégse lett semmi eredménye. Ez nem túl hatékony és jó hozzáállás, hiszen a hibáidból tudsz a legegyszerűbben tanulni. Ebből jön, hogy a másik, ha ezekre tanulópénzként tekintesz, sokat tesztelsz, akkor bizony könnyen láthatod majd, hogy melyik kampányod működött.
Senki sem kezdte úgy ezt a szakmát, hogy tudott mindent. Fontos a tanulás, a folyamatos tájékozódás, és az is, hogy ne felejtsd el, miért csinálod. Az online marketing egy állandóan változó szakma, amire oda kell figyelned. Ebbe pedig beletartozik a Facebook hirdetések optimalizációja is.
Mik azok az eredmények, amiket át kell nézned?
Ahhoz, hogy a Facebook hirdetéseket optimalizálni tudd, az eredmények vizsgálata a legfontosabb. Lássuk, mik azok, amik számítanak!
- CPC (Cost per Click) – vagyis kattintásonkénti költség, ami megmutatja 1 db, hirdetésre kattintás árát.
- CPA (Cost per Action), ami konverziónkénti költséget takarja. Csak akkor látod a hirdetési fiókodban, ha telepítetted a Facebook pixelt és beállítottad az egyéni konverziókat/eseményeket is.
- Reach, vagyis elérés, ami az elért, egyedi felhasználók számát mutatja.
- Frequency, tehát gyakoriság, ami szintén fontos, hiszen ez alapján láthatod, hogy egy felhasználó hányszor látta átlagosan a hirdetésed.
- Impression, vagyis megjelenés, ami a kampány futása alatti megjelenés számokat takarja.
Holt tudod ezt megtanulni?A Facebook hirdetések optimalizációja nem egyszerű. Az Online Akadémia Facebook hirdetéskezelési tanfolyama során elsajátíthatod az alapokat, valamint megtanulhatod azt is, hogyan tudsz hatékony, jól teljesítő kampányokat létrehozni. Viszont ha nem akarsz ezzel bajlódni, akkor keress fel bennünket az info@onlineakademia.hu e-mail címen, és lelkes csapatunkkal összeállítunk neked egy remek hirdetési stratégiát, amit meg is valósítunk a Facebookon vagy az Instagramon.