Barion Pixel

5 dolog, amit mindenképp tegyél meg a hirdetéseid megtervezésénél

Sokszor bizonytalan vagy, hogyan is állj neki a fizetett hirdetéseid tudatos megtervezésének? Csak ülsz a jegyzeteid felett és azon studírozol, hogyan is kellene összeállítani a tervet úgy, hogy az valóban eredményes legyen? Vagy legalább tanulni és elvinni tudj belőle valamilyen hasznos tapasztalatot?

Ez a blogcikk pont ehhez fog neked segítséget adni egy 5 lépéses checklist formájában!

Üzleti célok tisztázása, priorizálása

Első lépésként írd fel magadnak a mérhető (!) üzleti céljaidat! Ezt követően pedig priorizáld is őket! A fontossági sorrend felállítása már csak amiatt is lényeges, mert alig 2,5 hónapunk van már csak 2022-ből, szóval, ha még ki szeretnéd hozni a maximumot ebből az évből, akkor bizony át kell gondolnod reálisan, hogy mi fér még bele és mi az, amit még az idei évben szeretnél megvalósítani!

Például: új termék bevezetése, ünnepi csomagajánlatok kidolgozása, x termék / szolgáltatás értékesítése, x összegű bevétel, x összegű megtakarítás, x email feliratkozó, hogy a következő évben még több érdeklődőnek tudd kínálni az új termékeidet / szolgáltatásaidat (főleg, ha épp év elején szeretnél kijönni valami meglepetéssel).

Célközönségek kiválasztása

Milyen célközönségeket fogsz kipróbálni, tesztelni ebben az időszakban? Mi az, ami korábban bevált és mindenképp jó opció lehet? Mi az, amit eddig még nem teszteltél, de már itt lenne az ideje?

A kisebb elköteleződést kívánó kampányoknál meríts nyugodtan nagyobb halmazból, pl. forgalomterelésnél használj hideg, érdeklődés alapú közönséget (vagy bármilyen más szűkítést). Emellett pedig teszteld a meleg és hasonmás célközönségeket is, hogy adott időszakban konkrétan a Te esetedben, hogyan is teljesítenek.

TIPP: minden esetben legalább 2 célközönséget használj párhuzamosan kampányonként, hogy legyen aktuális viszonyítási alapod!

Költségkeret meghatározása, felosztása

Számolj vele, hogy az őszi időszakban valamennyi konkurensed hirdetni fog, bizonyára ők is előrukkolnak valamilyen őszi kampánnyal, szóval jóval nagyobb lesz a verseny az év végi időszakban. Ennélfogva valamelyest drágulni fognak a hirdetések is!

2 dologból is ki tudsz indulni: 1.: Legyen egy jól meghatározott keret, hogy adott kampányra, adott időszakon belül, mennyit vagy hajlandó elkölteni és eszerint súlyozd az összeget a különböző kampánycélokra. Tudod, amit az első pontban már megbeszéltünk: priorizálj itt is! 2. Ha van már korábbi tapasztalatod, hogy egy adott konverzió (oldal látogatás, kosárba helyezés, kapcsolatfelvétel, vásárlás) mennyibe került neked, akkor abból is ki tudsz indulni a büdzsé meghatározása kapcsán!

Mit és hogyan fogsz tesztelni?

A célközönségek teszteléséről már beszéltünk röviden a 2. pontban. Ezen túl érdemes előhúznod a kreatív kártyát és “játszani” a különböző képi és videós verziókkal, szövegekkel és a felhívás gombokkal is adott esetben. Légy nyitott, nézz szét Pinteresten, Instagramon, vagy a Facebook hirdetéstárban csekkold le a versenytársak aktuális hirdetéseit. Inspirálódj több helyről és vizsgáld meg, mik az új trendek és legfőképp: mi az, amire ebből a célközönséged nagy eséllyel rezonálni fog! Fontos: ne az alapján dönts, hogy neked mi tetszik! Próbálj a célközönséged fejével gondolkodni!

Mérés, kiértékelés

Mielőtt azonban elindítanád ezt a fullosan összerakott őszi kampányt, először bizonyosodj meg róla, hogy megfelelően mér-e a pixeled. Ezt egy “Facebook Pixel Helper” nevű Chrome bővítménnyel könnyedén megteheted. Illetve ha egyéni konverziókra van szükséged, akkor létrehoztad-e mindegyiket, amelyikre szükséged lesz ebben az időszakban és persze ezt követően az események konfigurációját (=azaz prioritását is el kell végezned), hogy hatékonyan tudjanak futni a kampányaid.

Ezekről a kötelező technikai beállításokról itt írtam bővebben. Csekkold le azt a cikket is, ha biztosra mennél!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .