3 hiba, ami elrontja a legjobban megírt hírlevelet is

A statisztikák- és a mindennapi tapasztalatom- azt mutatják, hogy a magyar online vállalkozók egyre nagyobb része használja az egyik leghatékonyabb marketing eszközt, a hírlevelet.

Több hazai márka hírlevelére is fel vagyok iratkozva, és bár örömmel látom, hogy a hírlevelek egyre ügyesebben vannak megírva, és a legtöbb márkánál már valódi stratégia alapján működnek, de az alábbi 3 hibát mégis általános jellemzőként emelném ki.

1. Nem megfelelő a köszönés- már ha van egyáltalán

 Kedves Kovácsné! Kedves Józsefné! Kedves Kovács Józsefné! Kedves !

Te is kaptál már olyan levelet, amiben rosszul szólítanak meg?

Persze, nem olyan nagy hiba ez, de a hírlevél eszközét azért használjuk, hogy közelebb kerüljünk a potenciális vásárlóinkhoz. Természetesen mindenki tisztában van azzal, hogy ezek automatán beállított levelek, és nem egyenként lettek kiküldve, de akkor is kiábrándító, ha egy márka rosszul szólítja meg a feliratkozottakat a leveleiben.

Ez a hiba könnyen kiküszöbölhető:

a feliratkozó formon a mezőknél MINDIG legyen egy olyan mező, hogy vezetéknév. Ha csak azt írod a mezőbe, hogy név, azt bárki szabadon értelmezheti. De ha pontosan meghatározod, hogy vezetéknév, akkor nem olyan valószínű a tévedés.

Még így is lesz olyan, aki elnézi, de ennek is van megoldása: havonta egyszer szánj fél órát a listád átfutására, és ha látod, hogy valahol rosszul szerepel a keresztnév, akkor javítsd ki manuálisan.

Bár apróságnak tűnik, de erre is figyelj:

Magyarországon a Kedves/Tisztelt x.y! megszólítás formulát használjuk a levelekben. Nem vesszőt, nem simán csak semmit, hanem felkiáltójelet teszünk a név után.

És persze mindig legyen megszólítás a hírleveleidben, ne csak úgy in medias res kezdj beszélni! Nincs annál kiábrándítóbb, ha egy márka arra sem veszi a fáradságot, hogy köszönjön.

Nem szórólapot küldesz, hanem levelet. A levelek pedig megszólítással kezdődnek.

2. Távolságtartóan beszél az olvasóhoz

Persze, nem minden márka tud közvetlenül csacsogni az olvasóival. De az, hogy komolyabb témáról van szó, nem zárja ki a felszabadultabb kommunikáció lehetőségét.

Ahogyan a social média posztokban sem szerencsés a szakszavak és anglicizmusok használata, a hírlevelekben is érdemes elkerülni őket.

Ki szeret olyan levelet kapni, amit karótnyelve írtak meg?

A trükk annyi, hogy úgy írd meg a levelet, mintha egy ismerősödhöz beszélnél. Nem baj, ha csavarokat, klímaberendezést vagy valamilyen orvosi szolgáltatást árulsz. Hogyan beszélnél róla egy barátodnak, családtagodnak? Na, úgy kell a levelekben is!

3. Csak és kizárólag értékesítői tartalmakat küld

Az olvasó nem együgyű, azonnal érzi, ha csakis eladni akarsz neki. Igen, nyilván az a célod, de ahogyan az első randin sem rohansz ajtóstul a házba, a hírlevelekben is kell a felvezetés.

Néhány szakértő a Pareto-elv alkalmazását javasolja: 10-ből 2 legyen igazán értékesítési levél, a többiben edukálj és szórakoztass! Mesélj a márkáról, a kulisszatitkokról, a terveidről, és ami ennél még fontosabb:

teremts igényt a termékedre, szolgáltatásodra úgy, hogy sokat kommunikálsz az előnyeiről, és hogy milyen problémára jelent megoldást.

Ne csak tukmálj, hanem informálj és szórakoztass is! (Ahogy mi is csináljuk!)

Ez a 3 gyakori hiba nagyon könnyen elkerülhető. Figyelj rájuk!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .