Barion Pixel

Ha a könyöködön jön ki az e-mail marketing, akkor se add fel!

Tudom, tudom: ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg nem új számodra az „E-mail marketing” kifejezés. Biztos vagyok benne, hogy ezer helyről hallottad már, hiszen a csapból is ez folyik. Talán már ki is próbáltad, sőt, akár sikeresen alkalmazod a vállalkozásodban.

Mégis a hátad közepére kívánod, mert hiába szajkózza minden profi marketing guru, hogy az E-mail marketing a jövő – mit jövő, a jelen! – valahogy mégsem tudsz ráérezni az ízére.

Jó hírem van: a saját bőrömön tapasztaltam azt, amiben talán most Te is vagy. De megpróbáltam más szemszögből nézni a dolgot, és végül a saját javamra fordítottam az annyira utált e-mail marketing kínálta lehetőségeket.

5 tényleg nyomós ok az e-mail marketing használatára

Szeretném, ha látnád, az összes eddig felgyűlt ellenszenved ellenére miért érdemes mégis alkalmaznod az e-mail marketinget a vállalkozásodban:

email marketing

1. Mert te vagy a főnök

Csakis tőled függ, hogyan, milyen gyakorisággal használod, és hogy kikhez érnek el a leveleid. Míg a Facebook vagy az Instgram esetében az algoritmus szeszélyei befolyásolják a láthatóságod, a Google-ön pedig a SEO ezerféle szempontjának kell megfelelned- vagy hirdetésekért fizetned-, addig az e-mail marketing csakis és kizárólag rajtad áll.

Igen, vannak szabályok, melyek az adatvédelmet biztosítják, de nem változnak olyan radikálisan és kiszámíthatatlanul, ahogy a közösségi média platformok vagy a keresőmotorok szabályai.

2. Gyakorlatilag MINDEN embernek van e-mail postafiókja

Több, mint a Föld össznépességének fele használ elektronikus levelet. Igaz, hogy ebben a statisztikai adatban benne vannak azok az országok is, ahol még folyóvíz sincsen, de az tény, hogy az internetezők 92%-a rendelkezik e-mail fiókkal.

Arra gondoltál már, hogy sehová nem lehet e-mail cím nélkül regisztrálni? Se Facebookra, se Instára, se TikTokra, se LinkedInre… Lehet, hogy a Te ügyfeleid egyik említett platformon sem aktívak, de nyakamat teszem rá, hogy e-mail címük biztosan van.

3. Bármilyen vállalkozásban használható

Az e-mail marketinget bármilyen vállalkozásban sikeresen használhatod. Autószerelő, kozmetikus, előadóművész, utazásszervező, szövegíró… Ha igazán jól alkalmazod, akkor hatékony eszközöd lehet a bevételeid növelésében- akárhol és akármiben tevékenykedj is.

4. Nagyon olcsó

Költöttél már Facebook vagy Google hirdetésekre? Ha nem, akkor is biztosan tudod, hogy igen, azokért fizetni kell.

Nos, az e-mail marketingért nem. Vagyis nem minden esetben. Ha ráérzel a használatára, és Te magad is képes vagy jó leveleket írni, akkor az e-mail küldő rendszerek ingyenes verzióival is szuper eredményeket érhetsz el. Az én kedvenceim a MailChimp, a MailerLite és a ConvertKit. Mindegyiknek vannak ingyenes elérhető csomagjai, melyek pontosan elegek ahhoz, hogy hatékonyan használd az e-mail marketinget.

5. Engedélyt kapsz a feliratkozóktól

Ez mennyire fontos szempont, mégis méltatlanul kevesen értékelik igazán! Gondolj bele: ha valaki feliratkozik a hírlevél listádra, beleegyezését adja, hogy leveleket küldj neki. Sőt, egyenesen kíváncsi Rád! Nem kell kuncsorogva tolni elé a mondanivalódat, nem, nem!

Ő kéri az információt, kihúzhatod hát magad, és nem kell szégyellve küldözgetned a leveleid.

Láttad tehát, hogy miért érdemes energiát szánni az e-mail marketing beépítésére a vállalkozásodban. Talán eddig is tisztában voltál vele, de valahogy nem sikerült megtenni az első lépést a sikeres használat felé. Nos, akkor most mutatom, hogyan csináld!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .