Az előző cikkemben már bemutattam, miért is olyan fontos, hogy használd az e-mail marketinget. Hogy hogyan? Olvasd tovább, mutatok 3 egyszerűen követhető stratégiát.
1. Küldj értékes tartalmakat az olvasóidnak, építsd a bizalmat!
Nem tudom, Te hogy vagy vele, de én nem szeretek olyan helyen vásárolni, ahol nem ismerek senkit vagy semmit. A heti nagybevásárlást mindig ugyanabban a bevásárlóközpontban intézem, mert ismerem a termékeket, tudom, hol találom őket a polcokon, sőt, az is megnyugtatóan hat rám, hogy bár személyesen nem ismerem őket, de mindig ugyanazok az arcok fogadnak a kasszánál.
A fodrászomhoz vagy a kozmetikushoz is évek óta visszajárok, nem mintha nem létezne jobb szakember náluk. Egyszerűen csak már ismerem őket, ez pedig növeli a bizalmamat feléjük.
Képzeld magad a feliratkozóid helyébe, és küldj nekik olyan infókat, amikkel közelebb érezhetik magukat hozzád, a márkádhoz:
közelgő eseményeket, hasznos blogcikkeket, podcasteket, posztokat, a legfrissebb híreket az ágazatból, ha bevállalósabb vagy, és nem tartasz a személyességtől, akkor akár saját (az olvasók számára releváns) történeteket az életedből.
A feliratkozóid kapcsolódni szeretnének veled, szolgálj rá az érdeklődésükre hasznos és érdekes tartalmakkal!
2. Építs „személyes” kapcsolatot a listádon lévőkkel!
A listádon jobb eseteben csak egy vezeték és egy keresztnevet látsz. Semmit nem tudsz az olvasóidról, hiszen ez a fajta kapcsolat technikailag bizony igen le van korlátozva.
Rombold le a határokat: kapcsolódj velük! Kérd meg őket, hogy válaszoljanak az e-meailedre, kérdezd meg a személyes véleményüket egy-egy témában (kerüld a kényes terepeket- semmi politika, vallási hovatartozás, bőrszín!), készítsd kérdőíveket, és kérd meg, hogy töltsék ki azokat.
Miért olyan fontos az, hogy közelebb kerüljetek egymáshoz az olvasóiddal?
Mert amikor elérkezik az értékesítés pillanata, már nem egy vadidegen személytől vagy egy e-mail küldő robottól érkezik a felhívás a pénztárcájuk kinyitására!
3. Az értékesítés nem gáz!
És akkor el is érkezünk az e-mail marketing legingoványosabb részéhez: mégis hogyan küldj értékesítési leveleket?
A válasz egyszerű: szemrebbenés nélkül, magabiztosan. Értékesíteni nem gáz. Nem kell szégyellned magad érte. Ha alkalmazod ezt a három technikát, akkor arcpirulás és kézremegés nélkül indíthatod útjára az ajánlatot tartalmazó e-mailjeidet.
Hiszen gondolj bele: ha nem szeretnél csődbe menni, akkor az értékesítést nem kerülheted el.
Mire azonban eljutsz oda, hogy ilyen e-mailt küldesz, a feliratkozód már ismer, sőt, hasznos információkat is kapott tőled, teljesen ingyen- vagyis az e-mail címéért cserébe.
Jogos hát, ha az arca elé tartod az ajánlatod.
A kulcs a helyes egyensúly és a hangnem megtalálásán van: soha ne agresszíven, rámenősen tálald az ajánlatodat.
Amikor értékesítő e-mailt küldesz, úgy beszélj, mintha az olvasó egy barátja lennél, aki segíteni akar neki egy problémája megoldásában.
Ha ráhangolódsz a három technika használatára, magától fog jönni ez a rész is.
És ezt nemcsak úgy hasraütve mondom, mert olvastam valahol. Nem. A saját márkámban alkalmazva tapasztaltam, hogy minden lépés aranyat ér- és hogy a hatékony e-mail marketing alkalmazásához mindhárom stratégiára szükségem van.