A social media mára gyakorlatilag a napjaink szerves részévé vált. Mindent átsző a hétköznapi kommunikációtól kezdve, a vásárlók megszerzésén át a kapcsolatépítésig. Az tehát egyértelmű, hogy vállalkozóként az aktív közösségi média jelenlét nemcsak fontos, de szükséges is. Ugyanakkor nem minden platform működik egyformán jól minden vállalkozás számára, éppen ezért lényeges, hogy megtaláljuk azt, ami számunkra a leginkább működik.
Az online platformok szorosan összefonódtak az életünk minden területével. Innen informálódunk, itt próbálunk kapcsolódni másokhoz, recepteket keresni, híreket olvasni, vásárolni. Az algoritmusoknak köszönhetően, amelyek mesterséges intelligencia segítségével folyamatosan monitorozzák a szokásainkat, feltérképezik az érdeklődési körünket, válogatott információ csomagokat kapunk az ízlésünk megfelelően. Ez lehet az egyik magyarázat arra, hogy az Instagramon 11,2 órát míg TikTok körülbelül 19,6 órát töltünk havonta.
A hétköznapok során már automatikusan nyitjuk meg a különböző alkalmazásokat. Egy ilyen világban hogyan lehet a social media felületeket tudatosan használni? Hát pont így. Ki kell használni azt a lehetőségeket, hogy az emberek a figyelmüket ennyire a platformok felé fordítják.
Mennyire fontos a social media jelenlét?
A Digital 2022 April Global Statshot Report szerint 4,65 milliárd közösségi média-felhasználó él a bolygón. Ez a világ népességének 58,7%-a, akik közül sokan a közösségi médiát használják elsődleges információforrásként.
Magyarországot tekintve a jelenleg 20-29 éves korosztály napi 4-5 órát tölt aktív internetezéssel. Ezek nem csupán hatalmas számok és érdekességek – ők potenciális vásárlók. Ha azonban nincs megfelelő startégiád az elérésükre, hamar elvesztheted őket.
Legnépszerűbb Social Media felületek
A 2004-ben alapított Facebook egy 2022-ben kiadott jelentés szerint még mindig ott van az élvonalban az összesen 86 milliárd dollárnyi bevételével. Természetesen már nem számít első számú platformnak, de még mindig kiemelkedő a közösségi média felületek között. Aktívan a 25 és 35 év közöttiek használják a Facebookot, olyannyira, hogy 2020-as adatok alapján itthon több mint 6 396 000 ember görgeti a hírfolyamot. Ez a lakosság 66,6%-át teszi ki!
Az Instagramnak havi lebontásban összesen 2 milliárd aktív felhasználója van. Szuper felület a vállalkozók számára, hiszen nemcsak hatalmas közönséghez tudnak kapcsolódni, hanem átláthatóan képesek összekapcsolni az oldalukat különböző termékinformációkkal és a sikeres eladásokkal. Ha mi kifejezetten 35 év alatti személyeket tekintünk a potenciális vásárlóinknak, az Instagram számunkra egy aranybánya: világszinten a 18-24 évesek 67%-a használja napi szinten az Instagramot.
TikTok
A TikTok egyre népszerűbb platform és úgy tűnik a növekedés még jó ideig nem fog megállni. Ez a legfiatalabb alkalmazás a piacon, de már most is hihetetlen bevétellel rendelkezik. A rövid, pörgős videós tartalmaké a jövő, ez a platform pedig tökéletes helyet biztosít a kreatív szabadságnak. Ha te leginkább a Z generációval szeretnél kapcsolatot kiépíteni, a TikTok a tökéletes választás!