A content calendar és a megfelelő posztfelépítés elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeresen működjön a megálmodott kommunikáció. Ahhoz, hogy a posztjaid sok embert érjenek el, népszerűek legyenek a közösségi médiában, érdemes jó előre megtervezni őket. Sokan elengedik az előre tervezést, pedig ez a hatékonyság egyik legfontosabb kulcsa!
Miért fontos a content calendar?
Mielőtt még elkezdenéd felépíteni a posztjaidat, fontos, hogy legyen egy használható és jó minőségű content calendarod. Sokat segíthet a rendszeres munkavégzésed során, ha nem fejben akkor és ott próbálod összetenni az anyagokat. Egy ilyen tartalomnaptár lehetőséget ad arra, hogy megtervezd a posztjaidat, megjelöld benne, hogy hol, mikor és mit szeretnél közzétenni. Ennek köszönhetően átláthatóbb lesz maga a munka, valamint a posztjaid is.
Elsőre feleslegesnek tűnhet ez a kör, azonban rengeteg időt spórolhatsz azzal, ha használod a content calendart. Egy jó tervező segítségével átláthatod az egész havi kommunikációdat, és kisebb az esélye annak, hogy valami olyat hagynál ki belőle, amit mindenképp meg szeretnél osztani a követőiddel. Ezzel a hibázás lehetősége is minimálisra csökken.Ebben a naptárban egyszerűen jelölheted magadnak a neves ünnepeket, valamint a tartalmaid formai és szöveges felépítését is. Elkerülheted az ismétlődő tartalmakat, illetve a szezonális posztok is egyszerűbben átláthatóvá válnak. A content calendart nemcsak te használhatod, hanem az egész csapat is. Itt láthatja a grafikus a kéréseket, a marketing munkatárs azt, hogy ebben a hónapban min lesz a hangsúly, valamint a videós is, hogy milyen tartalmakat kell majd gyártania.
Hogyan kezdj neki a content calendar feltöltésének?
Szerencsére vannak már sablonok az interneten, amivel neki kezdhetsz a content calendar összerakásának. Érdemes azért személyre szabni, ugyanis lehet, hogy vannak olyan sorok, vagy oszlopok, amik eredetileg benne voltak, de neked egyáltalán nincs szükség rájuk.
Mik azok a fontos elemek, aminek mindenképp szerepelnie kell egy content calendarban?
- Tartalom típusa, például: Facebook vagy Instagram poszt, blogbejegyzés
- Bejegyzés szövege: Itt nyugodtan beírhatod a konkrét szöveget, hiszen akkor már csak másolnod kell az adott felületre.
- Megjelenés időpontja: Határozd meg, hogy mikor megy ki az adott bejegyzés.
- Megjelenési platform
- Felelős: Itt hozzá tudod rendelni azokat az embereket, akik felelnek a megjelenésért, vagy akiknek feladatuk van azzal a tartalommal a megjelenés előtt.
- Link/forrás: Ha azt szeretnéd, hogy a kollégák külső forrásból inspirálódjanak, akkor add meg, mi legyen az.
Hogyan épül fel egy jó poszt?
A posztfelépítés ugyanolyan fontos, mint a jó content calendar megléte. Nem mindegy, hogy hogyan kommunikálsz a követőiddel, akik hozzá vannak szokva egy bizonyos „bánásmódhoz”. Fogadd meg ezeket a tanácsokat, és egészen biztosan célba érnek majd a posztjaid:
- Linkelj át a weboldaladra vagy adott landing page-re.
- Erős, látványos, esztétikus, nem lopott (!!!) képeket használj.
- A kép és a poszt szövege harmonizáljon.
- Adj értéket a szövegeidben! (edukáció, storytelling)
- Használj Google URL shortenert hosszabb link esetén.
- Tökéletes helyesírás, szembarát tördelés alkalmazása.
- Használj a poszt végén CTA-t!
- Ellenőrizd az előnézetet különböző eszközökön.
- Időzítsd vagy tedd közzé azonnal.
Az emojik kulcsfontosságú kérdést szoktak jelenteni minden ilyen esetben. Inkább kevesebbet használj, mint többet, azonban a szöveg színesítése elengedhetetlen. Húzd meg a határaidat, és válassz olyanokat, amik egyszerűek, illenek a brandedhez, és megjeleníthetőek az összes eszközön!
Tanuld meg a tökéletes posztolást!!A fent leírtak csak egy része annak, amit alkalmaznod kell hatékony kampánykommunikáció esetén. Vegyél részt az Online Akadémia Social Media minikurzusán, ahol megtanítjuk neked, hogyan készíthetsz magabiztosan tartalmakat a közösségi oldalaidra. Iránymutatást, ötleteket és hasznos trükköket sajátíthatsz el, amiket könnyedén használhatsz fel a felületeiden.