Képzeld magad a feliratkozottad helyébe: levelet kapsz, amiről jön az értesítés. Sietsz. A gyerekért az oviba, a munkahelyre, a következő meetingre, a zöldségeshez vagy az edzőterembe.
Mi történik, amikor megnyitod?
Gyorsan reagálsz arra, ami személyes és/vagy sürgős.
Elveted azokat, amelyek gyanúsak, vagy egyértelműen csak rád akarnak sózni valamit.
És talán adsz egy esélyt azoknak, amelyek valahogyan felkeltik a figyelmedet.
Melyek azok a levelek, amik felkeltik a figyelmed? Hogyan csinálják?
A válasz nagyon egyszerű:
- személyesek, és egyáltalán nem tűnnek reklámnak
- első pillantásra kíváncsiságot ébresztenek
- egészen a levél végéig fenntartják az olvasók figyelmét
- cselekvésre ösztönöznek
A hírlevél marketing ugyanazon a 4 szövegírási célon alapszik, mint bármely más meggyőző szöveg:
- Vonzza be az olvasót!
- Kapcsolódjon vele!
- Győzze meg őt valamiről!
- Vezesse rá, hogy egy bizonyos módon cselekedjen!
A figyelem felkeltéséhez a levélnek személyesnek kell lennie és kíváncsiságot kell ébresztenie. Ezekért a tárgysor, a hangnem és a dizájn a felelős.
Ahhoz, hogy kapcsolatot teremtsen az olvasóval, képesnek kell lennie végig fenntartani az érdeklődést: ezt a ritmussal, az érzelmekre hatással és a storytellinggel lehet elérni.
Ahhoz, hogy az olvasó megtegye azt, amit szeretnénk, a szövegnek egyértelmű cselekvésre kell ösztönöznie: CTA-kat (kattintásra felhívó gombot) és utóiratot kell használni.
Tudom, talán neked nem mondtam nagy újdonságot, mégis a legtöbb hírlevélből hiányzik valamelyik, a figyelem felkeltéséhez nélkülözhetetlen elem.