A szövegírás 4 célja a hírlevelekben

Képzeld magad a feliratkozottad helyébe: levelet kapsz, amiről jön az értesítés. Sietsz. A gyerekért az oviba, a munkahelyre, a következő meetingre, a zöldségeshez vagy az edzőterembe.

Mi történik, amikor megnyitod?

Gyorsan reagálsz arra, ami személyes és/vagy sürgős.

Elveted azokat, amelyek gyanúsak, vagy egyértelműen csak rád akarnak sózni valamit.

És talán adsz egy esélyt azoknak, amelyek valahogyan felkeltik a figyelmedet.

Melyek azok a levelek, amik felkeltik a figyelmed? Hogyan csinálják?

A válasz nagyon egyszerű:

  • személyesek, és egyáltalán nem tűnnek reklámnak
  • első pillantásra kíváncsiságot ébresztenek
  • egészen a levél végéig fenntartják az olvasók figyelmét
  • cselekvésre ösztönöznek

A hírlevél marketing ugyanazon a 4 szövegírási célon alapszik, mint bármely más meggyőző szöveg:

  1. Vonzza be az olvasót!
  2. Kapcsolódjon vele!
  3. Győzze meg őt valamiről!
  4. Vezesse rá, hogy egy bizonyos módon cselekedjen!
hírlevél

A figyelem felkeltéséhez a levélnek személyesnek kell lennie és kíváncsiságot kell ébresztenie. Ezekért a tárgysor, a hangnem és a dizájn a felelős.

Ahhoz, hogy kapcsolatot teremtsen az olvasóval, képesnek kell lennie végig fenntartani az érdeklődést: ezt a ritmussal, az érzelmekre hatással és a storytellinggel lehet elérni.

Ahhoz, hogy az olvasó megtegye azt, amit szeretnénk, a szövegnek egyértelmű cselekvésre kell ösztönöznie: CTA-kat (kattintásra felhívó gombot) és utóiratot kell használni.

Tudom, talán neked nem mondtam nagy újdonságot, mégis a legtöbb hírlevélből hiányzik valamelyik, a figyelem felkeltéséhez nélkülözhetetlen elem.

Ha nem szeretnéd, hogy a leveleidet olvasás nélkül töröljék a címlistádon lévő olvasóid, elküldés előtt mindig ellenőrizd, hogy egyértelműen meghatározható-e bennük a 4 szövegírási cél!  Hiányzik valamelyik? Akkor még dolgozz rajta egy kicsit!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .