A Facebook hirdetések milyensége mindig változik. Amikor elindultak a reklámok a felületen, egyszerű, képes hirdetések voltak, ahol 1 db képet használhattál egy kis, minimális leírással. Azóta sokat fejlődött a platform és mára már rengeteg fajta hirdetési formából választhatsz, hogy bemutasd a terméked vagy szolgáltatásod. Bemutatunk most 3 olyat, amivel egészen biztosan vásárlókat tudsz szerezni!
Facebook hirdetések – videó minden mennyiségben
A Facebook hirdetések egyik legjobb és legkülönlegesebb verziója a videós hirdetés, ami többet mond ezer képnél is. A Reels formátum nemrég beköltözött a Facebook üzenőfalra is és a cégek előszeretettel alkalmazzák a hirdetésekre is. Ez nem is csoda, a rövid videókban könnyedén előtérbe kerülhet a terméked vagy a szolgáltatásod, egyszerűen be tudod mutatni az előnyeit, használhatsz akár influencereket vagy hírességeket, de a legegyszerűbb módon is megjelenítheted. Ennek a formátumnak a szépsége, hogy ahány cég, annyi szokás, így biztosan valami újjal fogsz találkozni, ha végig nézel egyet.
Reels videós hirdetés esetén figyelj a megjelenésre, arra, hogy egyszerű legyen az üzenete és hogy minél rövidebb idő alatt bemutasd benne, amit szeretnél. Az emberek általában 15 mp-et hajlandók végig nézni, ha ennyi idő alatt el tudsz valamit adni, akkor tényleg zseni vagy. Készülhet mobiltelefonnal vagy profi felszereléssel is, a lényeg, hogy ne keltsen rossz érzést a vásárlóidban. Elengedhetetlen az álló formátum, fekvő formátumban kicsi lesz a kép és ezáltal a terméked vagy a szolgáltatásod is.
Facebook hirdetések – AI generált képek
A Facebook hirdetések egy új generációját képviselik az AI generált képek. Az utóbbi időben, akár tetszik, akár nem, a mesterséges intelligencia teret hódít. Sokan használják a szövegeik színesebbé tételéhez is, ám ettől inkább óva intünk mindenkit. Remekül lehet tőle mondjuk ötleteket kérni, de magát a szöveget inkább írjuk meg magunknak. Viszont az AI generált képek akár még hozhatnak is a konyhádra, főleg akkor, ha ott is betartod a megfelelő határokat. Vicces, kissé szarkasztikus, vagy a valóságtól teljesen elrugaszkodott grafikák még beleférnek, de a durva, vagy elképzelhetetlen, esetleg a valóságot teljesen megváltoztató fotókat inkább mellőzd. A célod a kattintás és az eladás, tudnod kell a jó ízlés határait megtartva elkészíteni a képed.
Számtalan oldal létezik már, ahol ezeket könnyen megvalósíthatod. Ha grafikussal dolgozol együtt, ő biztosan mutat majd egy-két trükköt, amivel elfogadhatóvá válik a kép. A Facebook algoritmusa odafigyel az AI generált tartalmakra és képekre, előbb csak figyelmeztet, ám ha sérti a közösségi elveket, akkor azonnal tiltásra is kerülhet a hirdetési fiókod.
Körhinta, vagyis carousel hirdetések
Látványos képeket jeleníthetsz meg a körhinta vagy más néven carousel hirdetésen belül. Ennek köszönhetően akár több szögből, több terméket is megmutathatsz, amivel pénzt is spórolsz a cégednek. Miért? Nem kell több hirdetést elindítanod, elég egyet jól megcsinálnod ahhoz, hogy a terméked vagy szolgáltatásod látható legyen. Viszont érdemes ebből is többet létrehoznod, akár termékspecifikus változatokat is, valamint egy olyat, ami az összes szolgáltatásod vagy terméked tartalmazza. Természetesen több 100 termék esetén ez kivitelezhetetlen, de egy jól összetett kampánystratégia máris a segítségedre lesz. Lehet egy alap hirdetésed, amit havonta kiegészítesz újabbakkal, vagy csak az adott hónap akciós változatait hirdeted meg.Az Online Akadémia Facebook hirdetéskezelői tanfolyamán te is megtanulhatod azt, hogyan tudsz hatékony és látványos hirdetéseket létrehozni. Facebook oktatásunkon kezdőként és középhaladóként is hasznos tudáshoz jutsz, akkor is, ha a gyakorlati lépéseket eddig nem mutatták meg a marketinges képzéseken. Nem csak tudni fogod, hogy a hirdetési büdzsédet jó helyen költöd-e el, hanem új vásárlókat találhatsz, a régieket pedig még jobb ajánlatokkal bombázhatod.