A virtuális világ folyamatosan fejlődik és változik. Vállalkozóként az online térben való állandó és következetes kommunikáció kiemelten fontos. Éppen ezért jó, ha tisztában vagyunk a legújabb trendekkel és a social media területét meghatározó irány vonalakkal. Ez a cikk bemutatja, hogy milyen trendekre számíthatsz a következő évben.
Abban nincs nagy titok, hogy várhatóan melyek lesznek a vezető közösségi média platformok 2023-ban. Ahogy eddig is, a TikTok felhasználók száma folyamatosan növekszik, a Facebook és az Instagram pedig továbbra is tartják magukat az élvonalban. Az azonban sokkal izgalmasabb kérdés, hogy ezek az oldalak milyen irányba haladnak? Az előrejelzések azt mutatják, hogy a videós tartalmak tarolnak, de érdemes a megszokott platformokon túl is kitekinteni.
Trend1: Audiomarketing
Nem újdonság, hogy a videós tartalmak egyre népszerűbbek, ami 2022-ben is érzékelhető volt. Elég csak a TikTok növekvő népszerűségére vagy az Instagram Reels robbanásszerű megjelenésére gondolni. Tökéletesen látható tendencia, hogy egyre több közösségi média platform a videós alapú tartalom felé fordul. Ebből következik az is, hogy a hang felértékelődik a közösségi médiában, ezáltal az audiomarketing és ahhoz kapcsolódó megjelenési formák, mint például a podctast is egyre nagyobb teret kap majd.
Trend2: Teljes képernyős tartalom
Talán neked is feltűnt már, hogy egyre kevésbé fordítjuk el a telefonunkat vízszintes helyzetbe. Ez a legjobban a TikTok felületén érhető tetten, de az Instagram és a Facebook is egyre inkább erre törekszik. Sőt olyan YouTube videókat megelőző reklámmal is találkozunk, ami már nem fordul el a klasszikus irányba.
Ez a trend egyértelműen felívelőben van, nem véletlenül, hiszen a függőleges videók teljesítési aránya 90%-kal magasabb, mint a vízszintes videóké! Ez a szám hatalmas! Egyre több platform támogatja ezt a képarányt, hiszen ugyanaz a tartalom újra felhasználható a nagyobb elérés érdekében, ez pedig a saját energiánk megtartása szempontjából sem elhanyagolható (használd fel többször a tartalmaidat).
Trend3: Autentikusság, filter nélküliség
A hétköznapokban is érzékelhető, hogy elindult egy új hullám, amely törekszik tökéletességet háttérbe szorítani és a hétköznapiságnak több teret adni. Erre jó példa a BeReal, amely valójában egy 2020-ban született alkalmazás, mégis idén vált igazán felkapottá. Egyre nagyobb az igény a fogyasztókban, hogy a tartalmak egyfelől hitelesek, másfelől emberközeliek is legyenek. Ez tartalomgyártóként egyfelől felüdülést is jelenthet, ugyanakkor mindenképpen egy olyan trend, amelyhez a márkáknak és vállalkozásoknak idővel mindenképpen alkalmazkodniuk kell.
Trend4: Pinterest marketing
Tudtad, hogy több mint 433 millió ember van fent Pinteresten? És azt, hogy a felhasználók 83%-a vásárolt már a felületen látott tartalmakból? A Pinterestet nem tartjuk elsődleges hirdetési felületnek – még. Azonban ez nem sokáig marad így. A trendek azt mutatják, hogy egyre inkább érdemes az oldalhoz igazodó marketingstratégiát kialakítani, hiszen a vállalkozások bőven profitálhatnak a platform előnyeiből, legyen a cél új közönség elérése vagy akár forgalomnövelés.
Trend5: LinedIn marketing
A LinkedIn az egyik legnagyobb szakmai közösségi platform, amelyet emberek milliói használnak nap mint nap. Sokak fejében az él, hogy ez csupán a munkaerő piaci helyzet és az új kapcsolatok kialakítása miatt fontos. Pedig az oldal üzleti lehetőséget is tartogat, többek között használható akár értékesítésre is. Márcsak azért is érdemes marketing szempontból figyelembe venni, mert a Business Insider kutatása alapján a felhasználók 2019-ben a LinkedIn-t a legmegbízhatóbb hálózatnak szavazták meg. A trendek azt mutatják, hogy ez a népszerűség nem csökken, így a LinkedIn-re a jövőben érdemes márkaépítés és ügyfélszerzés szempontjából is tekinteni.