Az e-mail marketing fontosságáról már meséltem az előző cikkeimben: ebben az írásomban 5 nyomós okot hoztam fel a használatára, ebben a cikkben pedig 3 egyszerű és hatékony stratégiát mutatok.
Ha úgy döntöttél, hogy hiszel nekem, és tényleg elkezded végre alkalmazni a vállalkozásodban, akkor nincs más hátra, mint hogy leülj a billentyűzeted elé, és elkezdj leveleket írni. Bárcsak ilyen egyszerű lenne, igaz?
Tudom, hogy nem könnyű bepötyögni az első szavakat, de a szövegírás legfontosabb szabálya az e-mail marketingben is tökéletesen működik:
az egyetlen módja annak, hogy idővel csípőből jöjjenek a levelek, az a gyakorlás.
Kezdd el, engedd szabadjára a fantáziád, ne vedd túl komolyan a dolgot, és írj!
Hogy miről? Nos, emlékszel, mit meséltem az e-mail marketingről szóló cikkeimben?
Ne az értékesítés lebegjen előtted, ne csak arra fókuszálj! Persze mivel egy marketingeszközről beszélünk, mindenki tudja, hogy mi a célod a hírleveleiddel, de legyél elegáns, és ne ajtóstul ronts a házba.
A vásárlóid az érzelmeik alapján döntenek, ahhoz azonban, hogy jó érzéseket kapcsoljanak a márkádhoz, először azt kell elérned, hogy bízzanak benned, kíváncsiak legyenek rád, és hogy pozitívan érezzenek veled kapcsolatban.
ALAPOZD MEG A KAPCSOLATOTOKAT.
Ennek legjobb módja pedig az, ha mesélsz magadról. A márkádról, a termékeidről, szolgáltatásaidról, a kezdetekről, a terveidről, a tapasztalataidról, a korábbi ügyfeleid visszajelzéseiről.
A Pareto-elvet a marketing szinte minden területén alkalmazzák a legnagyobb szakértők, itt sincs ez másképp: a leveleid 80%-a szóljon a márkádról, és csak a 20%-a legyen értékesítés. Sőt, nem is kell, hogy minden leveledben értékesíts!
Mutatok 5+1 témát, amiről mesélhetsz a leveleidben:
- Mutasd be, ki van a márka mögött! Az emberek emberekkel kapcsolódnak, és még akkor is érdemes megmutatni magad, ha egyébként nem szeretnél reflektorfényben lenni. Ha csapattal dolgozol, őket is mutasd be, készítsd egy csoportképet, mesélj magatokról!
- Hol vagy helyileg? Hol van a márka székhelye? Van valamilyen érdekes történeted a városról? Levélbe vele!
- Mi a top terméked, szolgáltatásod? Mutasd be részletesen!
- Miért jött létre ez a termék, szolgáltatás? Meséld el a történetét!
- Írj egy levelet, amibe korábbi ügyfeleid visszajelzéseit teszed! Kettő- három elég egyszerre, a többit tedd el későbbre, és vedd elő mondjuk két hónap múlva. (Így már 2 levéltémát is kipipálhatsz!)
- „Beszélgess” a feliratkozóddal: kérdezd meg, hogy mit gondol a márkáról, miben tudnál jobb lenni, mi az, amin változtatna? Kérd meg, hogy válaszoljon a leveledre, és mondja el a véleményét. Akár díjazhatod is valamilyen aprósággal (ingyenesen letölthető anyag, engedmény kupon).
Remélem, sikerült megmutatnom, hogy az e-mail marketing nem olyan véresen komoly és tűpontos szabályokat követő stratégia, mint azt sokan gondolják.