Barion Pixel

3+1 leggyakoribb hiba, amit a Facebook és Instagram hirdetések kezelésénél elkövetnek

Gondoltál már arra, hogy milyen jó lenne egy konkrét iránymutatás, mi az, amit mindenképp tegyél és mi az, amit semmiképp sem a hirdetések kapcsán? Ha Te is sokszor bizonytalan vagy, akkor érdemes két munka etap közötti szünetben elolvasni ezt a blog cikket.

1. Nincs konkrét hirdetési terv

Sokszor azt tapasztalom, hogy egy-egy kampány során szinte beleugornak a hirdetők a Facebook és Instagram hirdetésekbe anélkül, hogy egy jól felépített koncepció alapján haladnának, amit később objektíven ki tudnak értékelni.

Mindenképp azt javaslom, hogy legyenek hipotéziseid, célszámaid (pl. ennyiért szeretnék megszerezni egy hírlevél felirakozót, ennyi vásárlást szeretnék ebből a termékből, stb.), ami ha esetleg korábbi viszonyítási alap / tapasztalat híján nem is egészen konkrét csak egy tól-ig szám, akkor is lesz egy támpontod és az első konverzió megérkezése után már reálisabban láthatod a lehetőségeidet.

Ezen kívül pedig érdemes az elején saját “mini értékesítési tölcséreket” kiépíteni, amit folyamatosan tudsz tesztelni, csiszolni.

2. Szinte, vagy akár 100%-ig csak a hirdetésektől várják az eredményt és nem komplex stratégiákban gondolkodnak

Ha nemcsak és kizárólag a hirdetésekre alapozol, hanem beveted a social felületeidet és a hírlevél listádat is a kommunikációs stratégiába, sokkal hatékonyabb lehetnek a fizetett hirdetéseid is! Ezért mindig azt javaslom, hogy a kampány időszakokban törekedj az egységes kommunikációra, hogy a tartalmaid egymást erősíthessék!

3. Nem vonjuk le a következtetéseket, nem tanulunk a sikertelen hirdetésektől

Talán a legnagyobb hiba, amit elkövethetnek a hirdetők az az, amikor egy-egy kampány során az esetleges csalódottságot nyugtázva nem értékelik ki a hirdetéseket és így nem tudják meg, mi volt az a pont, ahol tovább lehetett volna még tesztelni.

Vagy adott esetben, mi az, amit nem érdemes tovább használni. Minden egyes kampányidőszak végén kötelező feladat kiértékelni a számokat és elvinni az adott stratégiából azt, ami hatékonynak és eredményesnek bizonyult, valamint további tesztelési lehetőségeket felvázolni!

+1. Mindezek miatt mondják, hogy nem működnek a Facebook hirdetések

Ha pedig ebből legalább egy, vagy kettő teljesül, akkor pedig gyakran az eszközt hibáztatják, holott ha egy picit tudatosabban állunk hozzá, akkor sokkal több információval és jóval eredményesebben is le lehet zárni egy-egy kampányidőszakot.

Ha Te is ezen az úton szeretnél haladni és megspórolni magadnak az üresjáratokat, akkor csatlakozz valamelyik induló csoportunkhoz, ahol egy gyakorlatorientált, 5 hetes képzésen belül megtanulhatod a Facebook hirdetéskezelés minden elemét és végre látható eredményeket érhetsz el a vállalkozásodban!

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .