Egy kényszerből létrehozott Instagram oldal sokak számára csak egy púp lehet a hátukon. Pedig ha minden vállalkozó elvégezne egy kurzust a kezelésével kapcsolatban, sokkal hatékonyabban és gyorsabban tudná kamatoztatni a felületre szánt pénzt és időt. Milyen fontos pontokat kell betartanod cégként az Instagram oldalad kezelése során?
Add át a márkád hangulatát az Instagram oldaladon keresztül
A Facebookon közzétett posztok merőben mások, mint amiket az Instagram oldalara feltöltesz. Mielőtt belekezdesz, le kell tisztáznod, hogy milyen értékeket képvisel a céged, milyen hangulatot akarsz átadni és milyen stílusban kommunikálnál. Laza, merész, visszafogott, közvetlen vagy éppen játékos? Fontos ezt tudni már jó előre, hiszen a rólad kialakult képet már később nagyon nehezen tudod megváltoztatni.
Míg a Facebook posztjaid nagy részét beidőzítheted, addig az Instagramra inkább a spontaneitás jellemző. Természetesen itt is lehetnek előre jól elgondolt képek vagy videók, de egy story vagy egy élő bejelentkezés sokkal többet ér, mint egy jól megkomponált kép. Érdemes tudnod, hogy mikor vannak jelen a követőid, mi az, amiért téged választottak.
Egyszerű felhasználónévvel könnyen megtalálják az Instagram oldalad
Ha hosszú, beírhatatlan és követhetetlen az Instagram oldalad neve, akkor bizony a követők sem találnak majd meg olyan egyszerűen. Válassz rövid, nemzetközileg is használható taget és használd az összes social media csatornán ugyanazt. A követőid könnyen megzavarodhatnak, ha valamelyik más cégre hajazó nevet választasz, így erre mindenképp figyelj! Emellett a filterek használatára is ügyelj, valamint a képszerkesztés is legyen minden egyes alkalommal egy adott séma szerint meghatározva. Azt is hozzátesszük, hogy a videók és képek minősége tökéletes legyen, sok követőt veszíthetsz, ha pixeles, hanyag munkákkal teszed tele az oldalad.
Aktuális, kreatív, hasznos
A Facebook bejegyzések általában tényt közölnek, vagy valamilyen termék, szolgáltatás jó tulajdonságaira hívják fel a figyelmet. Ez lenne az Instagram lényege is, hiszen itt aztán kiélheti mindenki a kreativitását a szép képek és rövid videók elkészítése során. Mindig aktuális dolgot tegyél közzé, csak előre nézz, a múltból ne kommunikálj. Ezt csak akkor szegd meg, ha évfordulóra reflektálsz, de annak is legyen indoka. Emellett fontos, hogy a tartalmaid hasznosak legyenek. Egy-egy olyan poszt még belefér, ami nem kapcsolódik szorosan a márkádhoz, de ezeket ne vidd túlzásba!
Következetes, tervezett Instagram oldal fenntartásához szuper képzést ajánlunk az Online Akadémia kurzusai közül. Tanuld meg profin kezelni a platformot, hozd ki a legtöbbet a felületből és gyűjts elkötelezett rajongókat napi 1-2 óra befektetéssel!